2020
Европейските почитатели на VW познават VW Polo Арлекин. Но какво ще кажете за Golf 3 Арлекин?
VW Polo Арлекин не е единствената шарена птица, пусната на пазара от Volkswagen в средата на 90-те години. Когато търсенето на Polo 6N с различни части на каросерията през 1995 г. се оказва по-голямо от предполагаемото, хората от VW решават да пуснат и модел арлекин за американския пазар.
Изборът пада на VW Golf 3. Създадени са 264 екземпляра в четири различни разновидности. Много от тях са запазени, като според VW USA съществуват и доста реплики. Търговец на употребявани автомобили от Белмонт, щата Ню Хемпшиър става фен на Golf 3 Harlekin. През 1997 Рос Къпълс купува първия си Golf Арлекин и скоро след това е толкова въодушевен от модела, че решава да си вземе всичките 4 версии. Каросерията е или зелена, жълта, червена или синя. Версиите са четири, тъй като Golf Арлекин (както и Polo) винаги е с един основен цвят. Познава се по праговете, по задните колони и по покрива. Всички останали части на каросерията от броните до задния капак са допълнително поставяни и затова са в различни цветове. Не са монтирани обаче на случаен принцип. Вратите от двете страни на автомобила са с еднакъв цвят. Отвътре оборудването е „жокер“ – с всичките четири цвята.
VW USA казват, че създаването на Golf Арлекин е сложен процес, тъй като различните по цвят части на каросерията се монтират на ръка. Затова и произведените екземпляри не са много. С ръчна трансмисия VW Golf Арлекин е струвал около 23 000 лв.
Как се стига до VW Golf Арлекин
VW представя Polo Arlekin през 1994 г. От Волфсбур искат да рекламират платформата на Polo 6N и затова реализират идеята на няколко обучаващи се за 20 броя Polo Арлекин. Тези промоционални автомобили намират толкова много почитатели, че VW произвежда от 1995 г. 1000 бройки Polo Арлекин. Накрая се оказва, че от конвейера са слезли общо 3806 екземпляра, които продължават да имат своите верни фенове и до днес. Навремето нито един клиент не е можел да избере своята персонална комбинация от цветове. За 22 795 германски марки е получавал това, което му се падне.
Първоначалната идея на VW да направи автомобил от различни по цвят части на каросерията е от 1964 г., когато концернът прави реклама с „костенурка“ Арлекин.