Нашата класика на деня: Opel Corsa Cup


5
май
2019

83 к.с. са достатъчни!

Базов модел за рали-пилоти – именно това бе Opel Corsa Cup през 80-те години. AUTO BILD тества малкия рали-автомобил – и остана впечатлен!

През 80-те години на миналия век Opel Corsa Cup осигуряваше възможност за старт в рали-състезанията – днес с такъв автомобил екипът на Opel Classic участва на рали Бодензее Класик. AUTO BILD получи възможност да тества симпатичния малък модел още преди ралито!

Голяма част от произведените 3,1 милиона Opel Corsa A са изчезнали до голяма степен от пътищата, но веднага щом видях слезлия от конвейера през 1985 Сup-Corsa, формата ми се стори позната: ръбеста, симпатична и значително по-компактна в сравнение с днешните  малки автомобили, които редом с тази Corsa изглеждат като луксозни коли. Освен това тази Corsa, с която през 80-те години 30 Cup-участника доказват уменията си на рали-пистите и рали-отсечките, не изглежда брутално и агресивно. Четири допълнителна фара отпред, лепенки и типичните цветове от моторния спорт на марката Opel в жълто и нюанси на сивото. Има допълнителни механизми за фиксиране на предния капак по лоши пътни отсечки, сравнително тънките (за днес) гуми с размер 175 върху 13-цолови джанти ATS пък отиват на Corsa и я отличават от серийното изпълнение (145R13). Иначе тази рали-Corsa е учудващо близка до серийния вариант на автомобила.

При качване в пътническата клетка по-високите пасажери трябва сериозно да се сгъват. Щом веднъж се качите, то ще седите удобно върху меко тапицираните спортни седалки. Погледът ни се насочва към спартански кокпит в модерния по онова време кафяв цвят. Твърда пластмаса навсякъде. Няма аудиосистема, филигранни бутони, които да натискате внимателно. За разлика от при модерните автомобили, тук няма инфотейнмънт система. Зад волана от ляво надясно виждаме следното: скоростомер до 200 км/ч, предупредителни светлини за напрежението и температурата на моторното масло, под тях за температурата на охладителната течност и резервоара, а вдясно оборотомер с червена зона, започваща от 6500 об/мин. И това е. Климатик? Няма, разбира се.

Всъщност в този автомобил липсва и задна седалка – все пак колата е предназначена за използване в моторния спорт. Потегляме. Малкият 4-цилиндров мотор с работен обем от 1,3 литра притежава малко по-голяма мощност в сравнение със серийната версия заради тунинга на Irmscher. 83 к.с. са на разположение при 5800 оборота. Те са напълно  достатъчни за Corsa Cup – все пак автомобилът тежи само 750 килограма. Атмосферният двигател се държи така пъргаво, че биха могли да му завидят и най-добрите турбо-агрегати. 5-степенната скоростна кутия си върши работата чудесно, а управлението е чудесно директно. Това се нарича шофиране в най-чистата и най-красива форма. Максималната скорост от 177 км/ч не можеше да бъде проверена на територията на завода на Opel, но при един рали-автомобил много по-важна е управляемостта. А това, че със своите 83 к.с. малкият Opel е абсолютно сериозен рали-автомобил, ще бъде доказано по време на рали Бодензее Класик.

Още по темата

Card image cap
Най-красивият германски Ford

29
ное.
2016

Някога OSI Ford 20M TS беше обект на подигравки, но днес неговата елегантна форма го превръща в автомобил мечта. Затова и цените на малкото останали екземпляри вървят стремглаво нагоре!

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: