„Наточен“ Focus ST Edition замества RS

2708
2021

С четвъртото поколение Focus Ford преустанови производството на най-спортната версия на модела – RS. За да утеши малко феновете, базираната в Кьолн компания сега лансира модификация Edition на ST. Подобно на Fiesta ST Edition, и тук фокусът (внимание, игра на думи) е върху по-динамичното пътно поведение. Мощността остава същата, но цените са вдигнати.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ FORD FOCUS ST

Визуално Edition се разпознава по специалната боя Nitro Blue с черни акценти и лога ST в черни рамки. По-важни обаче са Performance-екстрите: отпред е поставен електронен блокаж на диференциала, който може да прехвърли до 100 процента от мощността към едно колело. Втората голяма промяна е комплектът колоувъри, разработен съвместно с KW. Той е настроен на Нюрбургринг, като нивата на свиване и разгъване на амортисьорите могат да се регулират съответно на 16 и 12 степени. Освен това твърдостта на пружините е увеличена с 50 процента. А каросерията може да се пусне ръчно с до 20 милиметра по-близо до земята. Калниците изпълват специални джанти, които трябва да намалят теглото с 10 процента. Освен стандартните гуми Michelin Pilot Sport 4S, като опция се предлагат и по-спортни Pirelli P Zero Corsa.

Допълнителен режим за шофиране Track

В кокпита на Focus ST Ford поставя сини декоративни шевове на волана и полукожени седалки Recaro. В допълнение към червения бутон за стартиране, има и още един режим на шофиране, наречен Track, който трябва да даде повече свобода на водача, преди ESP не се намеси. Двигателят обаче остава без промени. 2,3-литровият четирицилиндров EcoBoost още генерира 280 к.с., но в модела Edition той може да бъде комбиниран само с шестстепенната ръчна скоростна кутия с функция Flatshift. Хотхечът ускорява за 5,7 секунди от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е 250 км/ч.

Стабилно доплащане спрямо базовия ST

Focus ST Edition се предлага само с пет врати, но не и като комби. Явно модификацията няма да бъде в ограничена серия. Тя се очаква да бъде спряна заедно с фейслифта на Focus през 2022 г. В Германия цената е с 5800 евро (oк. 12 000 лв.) по-висока спрямо базовия ST.

Боята „Nitro Blue“ се предлага само за Edition. При Focus MK3 това беше отличителна черта на RS.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв