Наследникът на Huracán – хибрид с високооборотен V8 двигател

1908
2024

Трябва да се сбогуваме, защото след 20 години ерата на модела с атмосферен V10 двигател в Lamborghini е към края си. В същото време Huracán освобождава място за своя наследник Temerario. За разлика от своите предшественици, той не е разработен съвместно с Audi, тъй като предишният общ модел, R8, беше спрян без заместник. Temerario е изцяло собствена разработка, направена в Сант Агата Болонезе.

Първоначално името изглежда малко необичайно, но то подхожда на автомобила. В превод от италиански Temerario означава смел. В същото време това е и името на добре познат испански боен бик.

Temerario ще бъде значително по-скъп от Huracán

От Lamborghini все още не са дали точна информация за цената. Но поради факта, че Temerario е напълно нова разработка, можете да предположите, че супер спортният автомобил в никакъв случай няма да бъде евтин. В Италия предполагат сумата от около 300 000 евро.

Всеки, който избере „Alleggerita Pack“ – който е близък до пакета Weissach на Porsche – ще трябва да плати още малко повече. От Lamborghini не искат да разкрият колко точно. Но ако се огледате в Porsche (пакетът Weissach за 911 GT3 RS струва 36 950 евро), тогава става ясно: пакетът Alleggerita също трябва ще ви бръкне сериозно в джоба.

Мощен, внушителен и пълен с аеродинамични елементи

Визуално Temerario е ясно разпознаваем като Lamborghini, но е малко по-дързък от Huracán. Широки, ниски – по това познаваме „суператлетите” на Lamborghini. Отнася се с пълна сила и за Temerario: наследникът на Huracán естествено запазва ниската си предна част. Новото обаче е дизайнът на вентилационните отвори, в които са разположени не само дневните светлини с шестоъгълна форма, но и радарни сензори и специално оформен въздушен тунел. По отношение на аеродинамиката на Temerario италианците са положили много усилия.

Сравнително късите надвеси на каросерията се забелязват отстрани. Широко издадените арки на колелата побират смесени гуми с 20-цолови джанти отпред и 21-цолови джанти отзад, плюс нов дизайн. Ако двата свежи екстериорни цвята “Blu Marinus” (син) и “Verde Mercurius” (зелен) не ви убедят напълно, със сигурност ще намерите това, което търсите в предлаганите над 400 други цвята.

Дръзкият дизайн се простира до задната част, започвайки с дифузьора, който е изтеглен далеч назад и е позициониран отзад в средата. Отворените калници, които разкриват задните колела, са поне не по-малко специални. Многобройни вентилационни отвори се използват за отвеждане на горещия въздух от двигателното отделение. По цялата ширина на задната част са разположени шестоъгълни елементи – задните светлини и тръбите на ауспуховата система, която е изместена нагоре, също са с шестоъгълна форма.

Пакетът „Alleggerita Pack“ също ще се предлага като опция, която използва още повече карбон и рециклирани материали и по този начин намалява теглото на автомобила с почти 25 килограма. В същото време той трябва да увеличи аеродинамичната притискаща сила.

Високооборотен V8 битурбо двигател

Най-емоционалното нещо в Temerario без съмнение е двигателят. Lamborghini пенсионира атмосферния V10 – два цилиндъра трябваше да напуснат сцената, но затова пък сега има електрическо подпомагане – Lamborghini също трябва да обърне внимание на стойностите на вредните емисии. Италианците говорят за „High Performance Electrified Vehicle“ (съкратено HPEV), който използва четирилитров V8 агрегат, оборудван с два турбокомпресора и общо три електромотора – два на предната и един на задната ос.

Електрическите машини се захранват от батерия с капацитет от 3,8 кВтч., която се зарежда или чрез спирачна енергия на предните колела, или директно от V8 двигателя. Тази система не е проектирана за дълги електрически пробези, но все пак можете да изминете до 8 километра изцяло на ток.

Двигателят с вътрешно горене е наистина специален. Не само защото агрегатът с обозначение L411 е изцяло нова разработка и няма нищо общо с V8-мотора на Urus, а защото може да се развърти до 10 000 оборота. Тези обороти са значителни за турбодвигател. Максималното налягане е 1,5 атмосфери.

Над 900 к.с. системна мощност

За съжаление, все още не сме успели да чуем „концерта” на осемте цилиндъра, но ето няколко цифри: 800 к.с. и максимален въртящ момент 730 Нм, които идват само от двигателя с вътрешно горене, в комбинация с трите електромотора със 110 кВт. (150 к.с.). Системната мощност до 920 к.с.

Тази яростна сила естествено гарантира задвижване, подходящо за вашия статус. От място ускорява до 100 км/ч за 2,7 секунди, а границата от 200 пада само след 7,3 секунди. С максимална скорост от над 340 км/ч, Temerario е значително по-бърз от предшественика си и е малко под нивото на Revuelto.

Подобно на него, Temerario също има осемстепенна DSG трансмисия и фино разработена Torque-Vectoring-система, които осигуряват динамично придвижване, особено в остри завои. Добри условия за подходящ наследник на Huracán.

Водачът на Temerario трябва да се чувства като пилот

Настаняваме се на спортните седалки. Разбира се, качването и слизането от такава ниска кола не е толкова лесно, колкото при SUV, а видимостта на всички страни също страда поради тесните прозорци и ниския покрив.

Както и да е, при суперспортната кола човек трябва да се примири с това. Забелязваме обаче, че Temerario се усеща значително по-просторен от Huracán. Има много място, особено за раменете и главата – напълно новоразработеното шаси дава възможност за това.

Общата интериорна концепция следва философията „Чувствайте се като пилот“. Оформлението на кокпита улеснява водача, а всички функции могат да се регулират от волана – или чрез класически бутони или чрез въртящи се превключватели.

Дисплеят за пътника до водача показва най-важните данни за шофирането

Те включват режимите на шофиране, програмата за стабилност и за първи път режим на дрифт, който може да се регулира на три етапа. Благодарение на бързия достъп може да се активира лесно и Launch Control.

Новият HMI инфотейнмънт, наречен „Pilot Interaction“, използва 12,3-инчов дисплей пред водача. Има сравнително малък 8,4-инчов дисплей в средата, но той е достатъчен. Нов е допълнителният 9,1-инчов дисплей за пътника отпред, който показва най-важните данни за шофиране. Има и индивидуализиран потребителски интерфейс в стил Lamborghini с много на брой шестоъгълни елементи.

ИЗВОД

Себастиан Фримел

Lamborghini показа смелост с наследника на Huracán и променя почти всичко по автомобила. Предвид усилията и произтичащата от това мощност на Temerario, базовата цена от около 300 000 евро изглежда напълно оправдана.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин