Наследникът на GT86 с преработен боксер, но без турбо


8
апр.
2021

Toyota представи наследника на GT86. Неговото име е GR 86 и е почти идентичен със Subaru BRZ. AUTO BILD ще ви даде информация.

Цената вероятно ще се покачи

Toyota представи наследника на GT86 – с леко променено име. Сега спортният автомобил се нарича GR 86 и след GR Supra и GR Yaris е третият модел на спортната марка на Toyota Gazoo Racing. За разлика от идентичния Subaru BRZ, представен още в края на 2020 г., моделът на Toyota ще се предлага и в Европа. Цената на модела леко ще се покачи, а продажбите ще стартират още през тази година.

GR 86 се различава от BRZ само по някои детайли

На външен вид GR 86 и BRZ са почти идентични. Единствено решетките и светлинните подписи на двата автомобила се различават. Разбира се, има разлики спрямо предшественика, GT86. Новият модел изглежда малко по-приведен, като се отказва от многото извивки и ръбове – дизайнът е малко по-гладък. Новите фарове са с форма на бадем и са по-малки. Решетката и бронята също правят впечатление на по-сдържани и по-изчистени. Страничните вентилационни отвори на GR 86 са изпълнени като прорези. Те изпъкват с черните си декоративни елементи. При новооформената задница със заоблената си повърхност капакът на багажника наподобява силно на  задницата на GR Supra. Класическите задни светлини и бронята с двете ауспухови тръби изглежда напълно съответстват на тези на BRZ. При размерите няма промяна спрямо предшественика.

Дигитален кокпит със 7-инчов дисплей

Отвътре GR 86 съответства изцяло на BRZ. Естествено и Toyota е оборудвана с дигитален дисплей: неговият диагонал е 7 инча. Централният монитор е 8-инчов. В сравнение с предшественика, интериорът е загубил малко от спортния си чар. Арматурното табло е доста конвенциално в частта си пред пътника до водача, а превключвателите за климатика например са съвсем обикновени. С новия си дизайн централната конзола изглежда по-зряла.

Преработеният боксерен двигател е с 231 к.с.

Естествено спортната Toyota отново ще бъде оборудвана с боксерен двигател. И то същият атмосферен, който работи под капака и на BRZ, като желаното от много фенове турбо не бе реализирано. 2,4-литровият 4-цилиндров мотор разполага с 231 к.с. и 250 Нм. Трансмисията е механична, 6-степенна, а задвижването – задно. Опционално се предлага и 6-степенна автоматична предавателна кутия. Toyota обещава, че новият агрегат ще реагира по-добре.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >