2023
Да живее V12! Навръх 60-ата си годишнина Lamborghini разкрива своя нов флагман: името – Revuelto! Дизайнът: спиращ дъха! Технологията: изключително авангардна! AUTO BILD успя да се докосне на живо до наследника на Aventador!
След 12 години производство, безброй версии, специални модели, малки серии и уникати Lamborghini Aventador 2022 най-накрая беше изпратено в заслужена пенсия. С наследника Revuelto италианците поставят началото на нова ера, но остават верни на своите корени.
Какво имаме предвид ли? Много просто: дори марка като Lamborghini трябва да се съобразява с все по-строгите стандарти за вредните емисии. Lamborghini следва конкретен план: вредните вещества в отработените газове трябва да бъдат намалени с 50 процента до 2025 г. и с цели 80 процента до 2030 г.

Още с представянето на наследника на Huracán през 2024 г. цялата продуктова гама трябва да бъде електрифицирана, а ще има и модификации изцяло на ток. Но който си мисли, че дните на високооборотните атмосферни двигатели на Lamborghini са преброени, явно не познава марката добре.
На хартия новият Revuelto е Plug-in хибрид, който дори може да се движи изцяло електрически, но на практика няма нищо общо с екологичен автомобил. В Lamborghini също знаят това – ето защо тихомълком представят автомобила не като PHEV, а като HPEV – High Performance Electric Vehicle.
Най-важните факти за Revuelto
● Revuelto е кръстен на испански боен бик
● Plug-in Hybrid (PHEV)
● Капацитет на батерията – 3,8 кВтч
● Възможност за движение изцяло на ток
● 1015 к.с. системна мощност
● 0-100 км/ч за 2,5 секунди
● Максимална скорост над 350 км/ч
● Атмосферен V12 двигател + 3 електрически мотора
● 6,5-литровият V12 генерира 825 к.с. и достига максимум 9500 об/мин
● 8-степенна трансмисия с два съединителя (за първи път при флагмана с V12)
● 4 завиващи колела
● Повече пространство в интериора
● Нов волан с четири въртящи се контролера
● Три дисплея
● Четири режима на шофиране плюс три настройки на хибридната система
● Базова цена – около 1 млн. лева
● Екземплярите от първите две години на производството вече са разпродадени
Атмосферен V12 в комбинация с 3 електромотора
Особено важно за всички фенове на Lambo е, че новият модел запазва атмосферния V12, но разчита и на общо три електродвигателя.
Сърцето на суперспортиста е 6,5-литровият двигател. Това е най-лекият и най-мощен V12 в историята на Lamborghini. С тегло от 218 килограма той е със 17 килограма по-лек от агрегата на Aventador. В същото време мощността и въртящият момент са увеличени от 780 к.с. и 720 Нм (Aventador Ultimae) до 825 к.с. и 725 Нм, което съответства на 128 к.с на литър работен обем.

И за да бъде моделът още по-впечатляващ, инженерите са вдигнали максималните обороти от 8700 на 9500, което трябва да гарантира още по-емоционален звук – все пак саундът е коронната дисциплина на Lamborghini.
Lambo обещава системна мощност над 1000 к.с
Но в наследника на Aventador V12 бива подпомаган от електрическа тяга: на предната ос има два електромотора, всеки с по 110 кВт, които задвижват предните колела, т.е. Revuelto разполага с електрическа предна ос. По данни на италианците системната мощност е невероятните 1015 к.с. Впечатляващо е, че въпреки повишените с около 30 процента „коне“, вредните емисии също са намалени с около 30 процента.
При Revuelto V12 е завъртян на 180 градуса, тъй като скоростната кутия е монтирана напречно зад двигателя. Такъв тип конструкция Lamborghini е използвало само два пъти в историята си – при Miura и в състезателната Essenza SCV12.
Нова 8-степенна скоростна кутия с два съединителя
Lamborghini залага и на нова трансмисия. Вместо 7-степенна скоростна кутия ISR, при Revuelto италианците използват 8-степенна с два съединителя. Модулът e-DCT тежи 193 килограма и в него е интегриран и вторият електромотор, разположен над трансмисията, който действа като стартер за V12 и като генератор за батерията. Батерията с капацитет 3,8 кВтч пък е интегрирана в тунела между седалките.

Последната стойност не е впечатляваща, но новият флагман трябва да може да се движи изцяло на ток в режим Città. Тогава тягата идва основно от електрифицираната предна ос, но при необходимост задният електромотор също може също да се погрижи за тягата на задните колела, така че да осигури задвижване на четирите колела в изцяло електрически режим. Разпределението на теглото е 44/56 процента.
Монококът е наречен монофюзелаж
Нов модел, ново шаси: Lamborghini нарича вдъхновения от авиацията монокок на Revuelto „монофюзелаж“. И в тази област италианците са положили огромни усилия: производството на карбон е модернизирано специално за конструкцията на Revuelto. Шасито тежи само 188 килограма (с 10 процента по-малко спрямо предшественика) и се характеризира с над 25 процента по-висока устойчивост на усукване от Aventador.

Още един технически акцент: За първи път предната Crashbox също е изработена от карбон. За Aventador Lamborghini все още използваше алуминиева конструкция – която вече е заменена от Forged Composites. Освен че се характеризира с по-ниско тегло, новата структура може да поеме сили, два пъти по-високи от преди.
Задната част на шасито все още е от алуминий. Въпреки това Revuelto се справя без Pushrod-окачването на Aventador и залага на многораменна задна ос.
Само истинско Lambo може да изглежда по този начин
Екипът, ръководен от главния дизайнер Митя Боркерт, оформя каросерията спрямо карбоновия монокок по начин, характерен за Lamborghini. Старши екстериорният дизайнер Нелсон Симоес обяснява, че при Revuelto била избрана визия тип „Spaceship-Look“.
Както всички актуални модели на марката, и новият V12-флагман изглежда така, сякаш е създаден само с транспортира. Единствените заоблени елементи от екстериора са отворите на калниците.

Изключително ниската предна част напомня на произведения само в 63 бройки Sián, което се дължи главно на Y-образните дневни светлини. Това, което не се забелязва на пръв поглед е, че Revuelto е пораснал във всички измерения: той е по-дълъг, по-широк и също така по-висок от Aventador. В допълнение, италианците са успели значително да увеличат аеродинамичното притискане – и то без огромно антикрило отзад, благодарение на активна аеродинамика.
Продължете на следващата страница