Напук на Downsizing-a: Mercedes връща V8 при AMG-версиите на С- и Е-класата

0808
2023

За да се съобрази с екологичните норми и да намали средния разход на гамата, шефът на Mercedes Ола Келениус подложи на Downsizing и моделите на Mercedes-AMG. При новия C63 4-литровият V8 трябваше да отстъпи място на хибридно задвижване, състоящо се от 2-литров четирицилиндров двигател и електромотор. А при E-класата версията E63 тотално отпадна. Очаква се най-мощната версия на новата Е-класа да бъде E53 с шестцилиндров двигател с 367 конски сили и 150 електрически конски сили. Определено звучи по-добре за околната среда – но е истинска катастрофа за хората с бензин в кръвта. Защото преките конкуренти – BMW M3, бъдещото M5 и новите Audi RS5 и RS7 – ще предложат далеч по-атрактивни двигател от моделите в редиците на AMG. Между другото, продажбите на Mercedes-AMG C63 E Performance далеч не са успешни. С малкия 2-литров 4-цилиндров агрегат, новият C63 BR 206 явно не успява да спечели сърцата на феновете на AMG. И сега от мениджмънта взимат мерки: според близки до компанията производител източници, AMG скоро ще върне V8-агрегата, до който С- и Е-класата нямаха достъп.

Информацията за това идва от американското автомобилно издание „Car and Driver“, според което потентната машина трябва да се върне в гамата на марката от 2026 г. Списанието коментира, че данните за завръщането на „осмака“ идвали от два независими вътрешни източника. 8-цилиндровият двигател в момента бил подложен на модификации, за да може да отговори на стандарта EURO 7. Очевидно планът е V8 да се използва за С- и Е-класата през следващото десетилетие.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин