Направете системата за сляпата зона серийна при новите камиони!

1010
2021

Системата за следене на сляпата зона е хубаво нещо. Индикатор в огледалото светва или чуваш звуково предупреждение – и винаги знаеш дали в съседната лента има невидим за теб друг участник от движението. Прекрасно е, че този електронен асистент е налице дори при нови модели за около 30 000 лева. И е жалко, че ЕС не задължава производителите на камиони да го поставят. На тези мисли ме наведе неприятният контакт с 4-осен самосвал, който рязко влезе в моята лента и „облиза“ лекия автомобил от нисък клас, който шофирах. Разтревоженият виновник за катастрофата веднага си призна вината („Не те видях, извинявай!“) и беше доста уплашен – прощавам му, всеки греши. А и се радвам, че не бях с велосипед или с мотоциклет! Колосът с товароносимост 32 т беше едва на година и струваше над 200 000 лева – колкото пет добре оборудвани леки автомобила от класа на VW Polo с въпросния Blind Spot асистент. Те ще изминат много по-малко километри от камионите, а и са десетки пъти по-леки. Следователно са и значително по-безопасни за останалите на пътя от товарните автомобили. В този ред на мисли, явно е време хората от ЕС да задължат производителите на камиони да поставят серийно система за следене на мъртвата зона, която при товарните автомобили е значително по-голяма – така, както ги задължиха от 2015 г. да монтират асистенти за аварийно спиране и следене на лентата. Подобен ход няма да „срути“ транспортния бранш – и е обоснован, дори да спаси един-единствен живот.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин