2023
DS 3 получи фейслифт. В електрическата си модификация E-Tense получава нов двигател и нова батерия. AUTO BILD го изпробва
DS 3 се произвежда от 2018 г. – и сега дойде момент да бъде обновен. Моделът вече няма да има добавката Crossback към името и ще разполага с по-широка радиаторна решетка, нови брони, LED фарове и привличащи вниманието ленти в ролята на дневни светлини отляво и отдясно, както и нови задни светлини и надпис DS Automobiles.
Очарователният и нетрадиционен дизайн с къси надвеси на каросерията, голям просвет и елементите на В-колоната, наподобяващи перки на акула, са запазени.
Висококачествен интериор
На борда ни посреща нов волан, обновената мултимедийна система се управлява посредством 10,3-инчов тъчскрийн, а различните индикации на 7-инчовия дисплей могат да бъдат конфигурирани доста свободно. Интериорът е с висококачествена изработка, с фини материали и много на брой красиви детайли.
И дизайнерите остават верни на мотива с диамантите. Откриваме го в бутоните за бърз избор, дюзите на вентилацията и бутоните за прозорците на централната конзола. Признаваме – изглежда доста приятно.
Пространството отпред е достатъчно, отзад обаче е доста тясно за възрастни, а багажникът побира от 350 до 1050 литра. И между другото, той е с напълно еднакъв обем за електрическата версия и за тази само на двигател с вътрешно горене, пространството в купето при двете модификации също е напълно идентично – батерията е разположена под предните и задните седалки и централния тунел.
Батерията вече е с капацитет 54 кВтч
DS 3 е първият модел, който получава новата батерия и новият електрически мотор, произведени във Франция. Скоро същите агрегати ще бъдат поставени и в други автомобили от групата Stellantis, Peugeot 208 и Opel Corsа.
Батерията вече е с капацитет 54 кВтч бруто (преди беше с 50 кВтч) и 51 кВтч нето, термопомпата е серийна. Бързото зарядно устройство може да зарежда с максимум 100 кВт, а DS обещава максимален пробег 404 километра с едно зареждане (според WLTP).
Електрическият мотор на предната ос вече осигурява 156 к.с. (преди – 136). DS 3 може да бъде зареждан максимум със 100 кВт. С него малкият кросоувър е доста пъргав – но не твърде много. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,1 секунди, а максималната му скорост е 150 км/ч. Рекуперацията може да се регулира на две степени посредством скоростния лост. На борда е много тихо – и това върви пасва идеално на природата на DS 3 с подчертано комфортни настройки.
Гамата включва и два бензинови двигателя – 1,2-литров 3-цилиндров със 100 и 130 к.с. – както и 1,5-литров четирицилиндров дизел със 130 к.с. Тепърва очакваме цените за българския пазар да бъдат обявени (сега те стартират от 56 698 лв. за бензиновата модификация, от 60 560 лв. – за дизела и от 89 960 лв. – за електромобила).
Извод
DS 3 съчетава компактни размери и добро задвижване с много шик и чар, което го превръща в атрактивно предложение за класа на малките SUV-модели.