2022
ТАЗИ ИСТОРИЯ е по-добре да си остане между нас, моля, не казвайте на шефа ми; той би могъл да ми начисли тези дни като отпуск. Така че, трайте си! Той попита по време на планьорката как ще стигне до нас новият модел от продължителните ни тестове, а аз реагирах по-бързо, отколкото в казармата: „Аз ще го направя!“ Alfa Romeo, тоест Италия, тоест връщане през планините, хубаво време и вкусна храна… Сещате се…
Продължителен тест на Alfa в AUTO BILD, 100 000 км като на забавен каданс. Навремето казвахме: Хора от Alfa, направете нещо смело! Днес хората от Alfa казват: Да, направихме. А ние се доверяваме на Stelvio и се подаваме от прозореца. Наистина, тъй като трябва да вземем билет за магистралата в посока езерото Гарда. С което вече пътуваме от Милано към Хамбург.
Нека първо се запознаем. Не че този SUV от среден клас има какво толкова да обяснява – все пак е на пазара от 2017 г. Италианците обаче са го усъвършенствали последователно – досега не си спомняме да е бил толкова фин. F-PR 8634 блести в цвят Blu Anodizzato, отвътре има кожена тапицерия с цвят коняк, под капака работи 2,2-литров дизелов двигател с 210 к.с., а трансмисията е 8-степенна автоматична на ZF (като при BMW!), двойното задвижване е серийно. Виждате горе на снимката, че завъртяхме няколко обиколки пред някогашната фирмена централа в Арезе, до Милано, а още след второто кръгче станахме най-добри приятели с автомобила. Дължи се на ориентираното към задната ос двойно задвижване.
Както при модел със задно задвижване до 100% от мощността се насочват назад. Едва след като задните гуми вече не се справят със задачата, на помощ се притичват и предните. Как се усеща това? Стегнато, а и доста пъргаво благодарение на супер бързата и прецизна автоматична трансмисия. Завърташ волана в завоя, натискаш два пъти лостчето вляво, падаш от четвърта на втора предавка, ускоряваш на излизане от завоя, превключваш на по-висока предавка с дясното лостче. Да, един 4-цилиндров двигател може да бъде и толкова спортен, 470 Нм максимален въртящ момент атакуват от 2000 об./мин – истинска радост!
Всъщност първата ни етапна цел трябваше да е Бормио, на 1225 м надморска височина. Оттам през прохода Стелвио на височина 2757 м, който отгоре изглежда като дъждовен червей, който не може да реши накъде да поеме – наляво или надясно. Проходът Стелвио е кръстник на модела на Alfa, при това с право, тъй като SUV-ът е майстор на завоите. Тази година обаче няма как да минем през Стелвио: от 4 ноември проходът е затворен, горе всичко е замръзнало и едва ли ще направят изключение за нас. Дали сме разочаровани?
Продължете на следващата страница