Най-тежките проблеми на Golf IV


2
авг.
2017

Ссссст-бум. Този звук е познат на много от собствениците на Golf IV. Чувате го, когато без никаква видима причина страничното стъкло потъне във вратата. Причината се крие в стремежа към икономии при VW. Трябвало е да се пести. Затова при безброй Golf-oвe от четвърто поколение (1997-2003 г., Variant до 2006 г.) се счупваше некачествената ролка на електрическия стъклоповдигач. Или нещо още по-скъпо: повреждаше се двигателят, тъй като монтираните накриво горивонагнетателни помпи протриват и скъсват ангренажния ремък. Това бе отдавна. Днес четвъртото поколение на Golf и неговите технически клонинги като Audi Аз, Seat Leon и Skoda Octavia вече са малко по-качествени и реализират големи пробези без сериозни повреди. Благодарение на поцинкованите ламарини ръждата също не е особен проблем, но има и изключения. А корозията е най-големият враг на употребяваните автомобили. Всички останали повреди могат да се отстранят относително евтино. При това купувачите на употребяван Golf могат да са сигурни, че Golf IV вече може да бъде ремонтиран дари и от селския ковач. Да, но какво ще правим с електрониката, ще започнат да мърморят всички. Така е, четвъртото поколение има множество CAN-Bus системи, тоест мрежа от управляващи блокове, но проблемите са рядкост. Много по-често се случва водачът да остане на тъмно, тъй като Н7 оставя крушките на фаровете да горят твърде бързо. Остава въпросът за двигателите. Накратко: бензиновите са по-надеждни от дизеловите. Малкият 1,4-литров агрегат се поврежда само когато замръзне вентилацията на картера. Ако обаче елементите помпа-дюза при TDI се разклатят в леглата си в цилиндровата глава и в маслото попадне гориво. Но не се притеснявайте, в моргите може да намерите употребявани евтини двигатели. Все пак Golf IV е много разпространен.

EGR-клапан

Управлява рециркулацията на отработените газове. С течение на времето се замърсява и блокира. Симптомите: придърпване, загуба на мощност. Понякога просто е прегънат вакуумният маркуч.

Ангренажен ремък

Доста е натоварен най-вече при дизелите, особено при тези с впръскване помпа-дюза. Спазвайте интервалите за смяна: 60 000 до 90 000 километра

Вентилация на картера

При 1.4 16V до 2002 г. може да замръзне. Проверете дали е монтирана версията с подгряване.

Дебитомер

Поврежда се най-вече при TDI двигателите, симптомите са липса на мощност и черен дим при подаване на газ.

Тампони на напречните носачи 

Разбиват се независимо от състоянието на пътищата. Най-често се повреждат предните, по-рядко задните тампони. Смяната изисква специални инструменти и умения.

 Закрепване на стабилизатора

Може да трака на две места: понякога се разбиват шарнирите на биалетките, но доста по-често се повреждат тампоните, с които щангата е закрепена към каросерията. Смяната им обаче е лесна.

Изгаряне на лампите на фаровете 

Golf  „яде“ лампите на фаровете и задните светлини. Решението: монтирайте Long Life лампи. Обаче смяната им, в зависимост от двигателя, е трудна, до почти невъзможна.

Мека връзка на ауспуха

Прави проблеми най-често при ТDI. Смяната й е скъпа, защото меката връзка е едно цяло с катализатора.

Подгряване на седалките

Често се поврежда, най-често проблемът е в подгряващата възглавничка на седалката. Най-добре със смяната може да се справи автотапицер.

Скъклоповдигачи

Потъват във вратата, причината е пластмасовата направляваща ролка. От няколко години насам се предлагат подобрени резервни части. Уязвим: мекият лак обслужващия блок.

Контактни превключватели на вратите 

При Golf IV те управляват не само интериорното осветление, но и централното заключване, алармената инсталация и предупредителния сигнал за включени светлини. Когато се повреди, трябва да смените цялата ключалка.

Задна чистачка

Когато поради корозия валът й блокира, най-често се поврежда и разположената в него дюза за измиване. Ако все пак упорствате и включвате чистачката, рискувате да изгори и електромоторът.

Задни спирачни апарати

Често блокират, като последица ръждясват и спирачните дискове. Ръчната спирачки също страда от корозия – затова е добре да я смазвате често.

Тампони на задното окачване 

Често се разбиват, най-вече едновременно с предните напречни носачи. При монтирането им монтьорите трябва да са много внимателни как ще разположат гумените тампони.

Извод

В началото качеството на Golf IV бе само голо обещание, от 2000 г. нещата леко се подобриха. Оттогава бестселърът от Волфсбург демонстрира надеждност и постига големи пробези, които доскоро бяха възможни само при такситата на Mercedes.

 

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >