2022
Днес навсякъде по света Швеция има репутацията на рационална, екологично устойчива и модерна страна, често давана за пример, когато става въпрос за природосъобразна мобилност. Когато обаче човек се изправи пред това странно творение с 8 колела и неясно родословие, трудно би повярвал, че то идва именно оттам…
Преди повече от 35 години шведският конструктор Ари Коскинен започва работа по един от най-необичайните любителски автомобили, правени някога в консервативната скандинавска държава, а и не само там. За изработката на своя ексцентричен кросоувър той използва каросерия от стандартен Volkswagen Golf от първото поколение на модела, която поставя върху ръчно изработена рама с четири моста. От оригиналната кола всъщност остават видими само задните странични стъкла, докато всичко останало е силно модифицирано. Предната част е заимствана от Mercedes-Benz, докато задната идва от Audi 200, а оригиналните врати са заменени от две масивни „крила“, които се издигат нагоре.

Използваните външни компоненти са от три различни германски марки, но единствената от тях, чието лого може да се види на две места – радиаторната решетка и облегалките на предните седалки, е това на Volkswagen. Най-забележителната характеристика в цялата конструкция на този шведско-германски Франкещайн обаче са осемте колела, разпределени по равно отпред и отзад. Не е известно колко от тях са движещи, но това, което се знае, е, че и четирите предни могат да завиват. Отделен е въпросът, че идеята за оборудване на лек автомобил с осем колела не е нова (още през 1911 г. например, в САЩ е направен подобен прототип, наречен Reeves Octo-Auto), но по ред обективни причини тази концепция не намира много поддръжници през годините.
Скоро след своя дебют на автомобилното изложение Motorsport Custom & Motor Show в южния шведски град Йоншьопинг през 1988 г., колата на Коскинен изчезва безследно, като основната версия за това е, че тя е разглобена от своя създател, а части от нея са използвани за други проекти.
До момента не е открита никаква техническа информация, но може да се предположи, че управлението на 8-колесен звяр с дължина почти 6 метра е уникално по рода си изживяване. Паркирането на такъв автомобил най-вероятно е истински кошмар, но удивлението на минувачите със сигурност би компенсирало всички други недостатъци.