2023
Най-странният пилот, попадал някога във Формула 1, произхожда от богато семейство и сега живее спокоен живот. Фредерик „Рики“ фон Опел, който е потомък на основателя на германския автомобилен гигант Opel, е единственият пилот, който стартира в Гран При от името на Лихтенщайн, въпреки че всъщност е роден в Съединените щати. Въпреки че кара за друга страна, той остава верен на корените си и националния химн, който избра за церемониите по награждаването, е немски. Той е син на Фриц фон Опел и правнук на Адам Опел, който основава компанията Opel през XIX век.
Започва състезателната си кариера под псевдонима Антонио Бранко, за да се разграничи от известното си семейство и да може да се утвърди единствено със собствените си постижения. След една година във Формула Ford, той се прехвърля във Формула 3, където се изявява през 1971 и 1972 г. След като печели титлата в серията British Lombard North Formula 3 за отбора Ensign Racing, се осмелява да направи първите си стъпки и във Формула 1 в средата на сезон 1973 с отбора на Moрис Нън. На първото си състезание за Голямата награда на Франция през 1973 г. с автомобил Ensign N173, Рики фон Опел е под № 25 в стартовата решетката и завършва 15-ти, три обиколки зад победителя Рони Петерсон. На следващото състезание в Силвърстоун той стартира от 21-ва позиция, но завършва на последното 13-то място, шест обиколки след Питър Ревсън в McLaren-Ford.

По време на квалификациите за Голямата награда на Холандия в Zandvoort се класира на четиринадесето място, пред Емерсън Фитипалди и Греъм Хил, което е искрица надежда за неговия потенциал в отбора на Ensign. Поради технически проблеми с шасито, шефът на отбора изтегля колата за ремонт, в резултат на което Опел е принуден да се откаже от старта за Гран при на Германия на Нюрбургринг седмица по-късно. Тогава той решава да се присъедини към Brabham и да кара в отбора на Бърни Екълстън за Гран при на Испания. На волана на Brabham BT44-Cosworth успява да постигне две девети места, което е голямо подобрение спрямо изявите му за Ensign. След това обаче идва поредица от неуспехи, което води до прекратяване на договора му. Кратката кариера в моторните спортове на Рики от Opel завършва на 6 юли 1974 г., с което приключва завинаги и участието на княжество Лихтенщайн във Формула 1.
В повечето случаи се очаква след своя триумф на пистата, пилотите от Формула 1 да продължат кариерата си в същата сфера, като например в ролята на спортни коментатори, финансови инвеститори или просто да се радват на пари и свободно време, но това, както се оказва, не е сред приоритетите на Рики. Той решава да стане монах и се посвещава изцяло на медитация и молитва в Тайланд, далеч от общественото внимание и медиите. Последното, което се знае за него е, че преди пет години е отпразнувал 70-ия си рожден в тесен приятелски кръг.
