Най-странните автомобили от Източния блок

0301
2024

Да правиш нетрадиционни превозни средства в рамките на СИВ не е била лека задача… И все пак – немалко хора (в това число – и българи) са опитали. Направихме кратък преглед на някои от най-атрактивните модели, създадени в рамките на Източния блок.

Velorex Oscar (1945)

Тази вдъхновена от Моrgan триколка е дело на двама чехи – братята Франтишек и Моимир Странски. При нея единичното колело се намира отзад и бива задвижвано посредством верига, а конструкцията е базирана на тръбна рама. Моделът с три колела и 2-тактов 2-цилиндров двигател (6 к.с.) на Jawa се произвежда чак до 1973 г. и от него са направени над 15.000 броя.

Melkus RS1000 (1969)

С търпение и упоритост състезателната легенда Хайнц Мелкус успява да убеди ръководните кадри в ГДР и да получи разрешение за производството на спортен автомобил. Помагат му инженери от Wartburg, а заедно с него работят дизайнери от Берлинския университет за изящни изкуства и Съюзът на моторните спортове ADMV. Резултатът е Melkus RS 1000, базиран на Wartburg 353 с разграфен до 250 км/ч скоростомер… въпреки че максималната скорост е едва 165 км/ч.

Marussia B1 (2009)

Името Marussia е познато на феновете на F1 – отбор със същото име се състезаваше с руски лиценз от 2012 до 2014 г. През 2008 под същата марка се появи и суперавтомобилът В1, който трябваше да „открадне“ от клиентите на Ferrari 458. Моделът можеше да бъде поръчан с 3,5-литров атмосферен V6 (300 к.с.) или с 2,8-литров V6 с турбо (306 или 420 к.с.) на Cosworth.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин