Най-спортният Range направи 215 обиколки на писта без смяна на накладките и дисковете

1405
2024

Модерният, луксозен, мощен флагман на Range Rover – Range Rover Sport SV с двигател V8 с мощност 635 к.с. и два турбокомпресора, наскоро доказа предимствата на спирачната ефективност и издръжливостта на опционалната си карбоново-керамична спирачна система, като премина двуседмично шофиране на пистата в Алгарве с един комплект спирачни дискове и накладки.

Всичките четири автомобила Range Rover Sport SV EDITION ONE, използвани по трасето на вълнообразната 4,6-километрова писта от Гран при в Портимао, Португалия, разполагат с опционалната карбоново-керамична спирачна система с ексклузивните за SV спирачни апарати Brembo Octyma и предни спирачни дискове с диаметър 440 мм, най-големите в автомобилната индустрия.

Всеки автомобил изминава средно 215 обиколки на съдържащата 15 завои писта или общо 987 км. При проверката след събитието накладките на карбоново-керамичната спирачна система все още са запазили 30% от своя капацитет.

Всяка обиколка на пистата включва множество зони за мощно спиране, особено в първия десен завой 1, в който Range Rover Sport SV EDITION ONE намалява от скорости до 240 км/ч в зоната на спиране, генерирайки повече от 1,1G – стойност, която може също така да надхвърли страничното ускорение в стационарно състояние по време на завой, дори при стандартни всесезонни гуми.

Опционалната карбоново-керамична спирачна система спестява също 34 кг подресорна маса спрямо стандартните спирачки, което позволява още по-отзивчиво кормилно управление, по-бързо ускорение и подобрена возия.

Хюго Мазолени, мениджър по технологиите на окачванто в JLR, казва: „Карбоново-керамичните спирачни дискове обикновено се охлаждат много по-бързо от стандартните спирачни дискове, което означава, че температурите на накладките се управляват много по-добре и те обичайно се износват по-бавно. С контрола на завиването и накланянето чрез системата на окачване 6D Dynamics на Range Rover Sport SV, спирачките не се претоварват, когато се използват на писта.“

Уникалните предни спирачни апарати Brembo Octyma – най-големите, монтирани някога на Range Rover – имат най-сериозен принос за тази изключителна издръжливост. Разработени ексклузивно за Range Rover Sport SV, първите в спирачните апарати с осем бутала, подредени в кръстосана форма, осигуряват подобрено разпределение на налягането, по-равномерно износване на накладките и максимална спирачна ефективност.

Авангардната и здрава повърхност на спирачните апарати, която присъства и при 4-буталните задни спирачни апарати, отразява тясното сътрудничество между дизайнерите на Range Rover и техническия партньор Brembo, за да се гарантира, че изваяната форма на спирачните компоненти допълва редуктивния дизайн на Range Rover Sport SV – и отново постига върховна комбинация на високоефективен дизайн и инженерни решения.

В допълнение свързаните с аеродинамиката промени при Range Rover Sport SV включват специални канали за охлаждане, за да помогнат за ефективното управление на температурите на спирачките.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин