2023
Много конски сили в комби, SUV, ван… това сме го виждали доста пъти. С подобни концепции автомобилните производители се опитват да докажат, че не е задължително тати да остави удоволствието от шофирането във времето, преди да му се роди дете. Надали обаче досега някой производител е успявал да направи семейно комби (добре де, Shooting Brake), което да бъде толкова близко до спортен автомобил, колкото Porsche – с Panamera Sport Turismo. Ние изпробвахме неговата модификация 4 E-Hybrid с разтърсващите 700 Нм и 462 конски сили, генерирани от 2,9-литров twin-turbo двигател с 330 „коня“ и електромотор със 136.


Още със сядането зад волана разбирате, че си имате работа с пълен антипод на SUV: тук ни посреща същият волан като в 911, а позицията на седене е максимално ниска – което в голяма степен обяснява и защо водачът няма чувство за добър обзор. Оборудваният с пакет Sport Chrono тестови екземпляр катапултира от 0 до 100 км/ч за 4,4 сек – което не е изненада за Porsche. Междинният спринт 80-120 км/ч (разбирайте, най-важното време – за изпреварване) отнема едва 3 сек, а максималната скорост е 280 км/ч. Изненадващо е обаче колко тихо и спокойно може да се придвижва Panamera из малките квартални улички в изцяло електрически или Hybrid режим. Надали друг модел може да направи по-успешно шпагата между истински спортист и семейно комби – или с други думи, да позволи да се чувствате еднакво добре и на пистата през уикенда, и на път към детската градина в понеделник сутрин. Изцяло на ток електрифицираната Panamera може да се движи с максимум 140 км/ч и да изминава до 55 км.


С пълна батерия ускорението е толкова „ударно“, че 2-годишното хлапе зад гърба ми започва крещи екзалтирано: „Тате, дай газ пак!“. И при настъпването на десния педал след светването на зеления сигнал изпада в истинска еуфория. В интерес на истината обаче, след изтощаването на батерията детето не беше чак толкова въодушевено – и действително, липсата на заряд за ударното мощно електрическо подпомагане се усеща. Но ако и вашето дете е с бензин в кръвта, с него можете да се насладите на Launch Control-а колкото пъти желаете – без да се притеснявате за здравето на скоростната кутия или за гаранцията.

Но бруталният спортен характер на автомобила е „притъпен“ точно там, където е най-важно – при возията! Благодарение на въздушното окачване въпреки нископрофилните си гуми хибридната Panamera филтрира доста успешно несъвършенствата на пътната настилка по родните пътища, а опцията за ниво-регулиране позволява да разчитате на що-годе приличен клиренс (133 мм в режим normal).
Продължете на следващата страница