Най-проходимият мини SUV – вече със зареждане от контакта (TEСТ)

0309
2021

Уау! Под предния капак има само 1,3-литров турбодвигател, а при бързото ми включване в главния път задницата се метна яростно настрани! Да, електрическата машина на задната ос в Jeep Renegade 4хе не е сложена само за екологичен имидж: със своите 60 к.с. тя може сам-самичка да задвижва бонзай SUV-a в рамките на 50 км (по заводски данни) благодарение на батерията с капацитет 11,4 кВтч. При това Renegade може да се движи тихо като призрак дори на магистралата – изцяло електрически със скорост до 130 км/ч. Истинският чар на тихото придвижване обаче е в гората – където няма риск да събудите някоя мечка от зимен сън и същевременно ще се придвижвате безпроблемно благодарение на клиренса от 201 мм – стойност, на която другите „паркетни“ градски SUV биха завидяли. Естествено, въпреки приличните за класа офроуд възможности, не бива да бъркате Renegade с Wrangler – все пак в багажника (с обем 330 л) откриваме не резервна гума, а гнездо за зарядното устройство.

Отляво е контролерът за офроуд режимите, а отдясно избирате тези за хибридната система (изцяло електрически, хибриден и запазване заряда на батерията)

И докато повечето водачи рядко ще имат притеснения, че автомобилът ще опре отдолу, познавачите на хибриди и електромобили вероятно ще разкритикуват рекуперацията – и то по две причини: първо, бутонът за по-мощно спиране с електродвигателя, е разположен между седалките – и е доста малък и неудобен; и второ – на рекуперацията й липсва трети, още по-мощен режим за по-ефективно зареждане на батерията. Ето защо и формулата „шофиране само с един педал“ не работи. За сметка на това, що се отнася до динамиката, Renegade 4xe e отличник: версията със 190 к.с. системна мощност се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 7,5 сек. И все пак, сигурно се питате каква е консумацията в реални условия? При напълно заредена батерия на изкачване в планината токът свърши след 30 км. По маршрута Белмекен-София след спускане с пълна батерия бордовият компютър отчете малко над 4 л на 100 км. При нулев заряд на ток се подгответе за разход около 7 л в смесен цикъл. Ниската горивна консумация обаче сякаш остава на заден план на фона на цената – близо 80 000 лв.

При зареждане с 3 киловата батерията ще бъде заредена за 3,5 часа

ИЗВОД

Renegade 4xe комбинира пъргаво и екологично задвижване с комфортна каросерия и повече от прилични офроуд качества. Единствено високата цена би могла да се окаже пречка за българския пазар.

Електромотор вместо заден диференциал: при рязко подаване на газ се налага ESP да „озаптява“ изсипания накуп към задната ос въртящ момент

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Задвижване 4-цил. турбобензинов двигател + електромотор Работен обем 1332 куб. см Мощност
ДВГ 130 к.с., мощност електромотор 60 к.с. системна мощност 140 кВт (190 к.с.) максимален
въртящ момент ДВГ 270 Нм, максимален въртящ момент електродвигател 250 Нм Капацитет на
батерията 11,4 кВтч Задвижване двойно/6-степенна автоматична трансмисия Максимална скорост
182 км/ч 0-100 км/ч за 7,5 сек Д/Ш/В 4689/1829/1477 мм Обем на багажника 330-1277 л Тегло 1920 кг Разход на гориво 1,9 л/100 км Емисии СО2 44 г/км цена от 79 650 лв.

Има нещо чаровно в придвижването на ток из гората – така не смущаваш нейните обитатели

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин