2025
Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) съчетава добре познатите възможности на най-продавания пикап в Европа – като за първи път добавя усъвършенствана хибридна система, която позволява движение на ток както на пътя, така и на строителната площадка.
Хибридното задвижване на Ranger PHEV осигурява до 43 км шофиране с нулеви емисии и спомага за по-ниски експлоатационни разходи, като същевременно запазва прикачения товар, товароносимостта и офроуд показателите, с които моделът е популярен вече над 25 години.
Ranger PHEV се предлага в ексклузивната стартова версия Stormtrak, както и в добре познатите модификации Wildtrak и XLT с богато оборудване. Моделът въвежда и системата Pro Power Onboard – за първи път в гамата Ranger – която позволява захранване на инструменти и оборудване с мощност до 6,9 кВт директно от батерията на автомобила, независимо от това къде се намирате.

Производството на Ranger PHEV за Европа вече тече в завода на Ford в Силвъртън, Южна Африка, а първите доставки до европейски клиенти вече са факт. През 2024 г. Ranger отбеляза десетата си поредна година като лидер в сегмента в Европа, достигайки пазарен дял от над 43%.
Новият Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) разчита на изцяло нова хибридна задвижваща система, която комбинира 2,3-литров бензинов двигател Ford EcoBoost с 10-степенна автоматична трансмисия, 75-киловатов електромотор и литиево-йонна батерия с капацитет 11,8 кВтч (използваем). Батерията може да се зарежда както от външен източник, така и по време на движение – чрез бензиновия двигател или чрез рекуперация на енергия.

Пълното зареждане отнема под четири часа при употреба на еднофазно зарядно устройство на 16 ампера, а с пълна батерия Ranger PHEV осигурява до 43 км изцяло на ток – повече от дневния пробег на 52% от клиентите на Ranger, според вътрешно проучване на Ford. На пазарите, където е достъпна, услугата Ford Pro Home Charging позволява на собствениците да програмират зареждане през нощта при по-ниски тарифи – още една възможност за оптимизиране на разходите.
По време на движение водачът може да избира как и кога да използва електрическата енергия чрез режимите Auto EV, EV Now, EV Later или EV Charge, за максимална ефективност според нуждите и маршрута.

Новата модулна хибридна трансмисия (Modular Hybrid Transmission) интегрира електромотора директно в корпуса на 10-степенната автоматична скоростна кутия. Електронно управляван съединител активира или деактивира електромотора и бензиновия двигател в зависимост от избрания режим на шофиране – за максимална ефективност и оптимално подаване на въртящ момент, както при тежки товари, така и при офроуд шофиране.
Тази нова конфигурация осигурява и по-високо ниво на комфорт. Системата преминава безпроблемно между бензиново, хибридно и електрическо задвижване, като поддържа работата на стандартния двузонов климатик дори когато функцията auto start-stop изключва бензиновия двигател – например при светофари или в задръствания. Технологията за активно шумопотискане, вдъхновена от премиум слушалки, допълнително повишава усещането за тишина и комфорт, независимо от избрания режим.
До 697 Нм въртящ момент от комбинирания електромотор и бензиновия двигател EcoBoost е най-високият, постиган досега при серийно произвеждан Ranger – а максималната мощност от 281 к.с. е повече от тази на Ranger с 3-литров V6 турбодизелов двигател. Високият въртящ момент при ниски скорости и допълнителният ефект на „моторната спирачка“, осигурено от регенеративната система за зареждане на пикапа, допринасят за плавно ускорение и по-добър контрол при спускане – както при превозване на товари до един тон, така и при теглене на ремаркета до 3500 кг.