Най-продаваният автомобил в България за 2020 получи версия на пропан-бутан


26
февр.
2021

От март 2021 г. Renault CLIO се предлага с двугоривен двигател – новият трицилиндров TCe 100 с турбо вече ще може да работи не само на бензин, но и на пропан-бутан. Той предлага повишена ефективност, която позволява смесен разход на гориво между 5,4 и 7,8 л/100км  и CO2 емисии между 121 и 136 г/км. Максималният въртящ момент е 170 Нм от 3500 об/мин.

Интеграцията на газова уредба в Renault CLIO, както и при Renault CAPTUR, е операция, извършвана директно в завода. За клиента това означава: лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в сервизна мрежа, обучена за работа с тази технология.

Бензиновият двигател е проектиран да работи на пропан-бутан. Бутилката за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума без да отнема от мястото на резервоара за бензин като по този начин се запазва обемът на багажника. Възвратен клапан, ограничител на пълнене до 80%, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан допълват техническата система. С пълни резервоар за бензин и газова бутилка автомобилът има общ пробег от над 1000 км.

Превключването е лесно за водача. Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина: ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето (избраният режим след това се запазва при следващо стартиране на двигателя) или автоматично, когато бутилката за пропан-бутан е празна. Зареждането на резервоара за пропан-бутан (32 л за Renault Clio) също е бързо и лесно (само 2 минути).

Друга силна страна на тази фабрична интеграция е, че обемът на багажника над пода остава непроменен (резервоарът за пропан-бутан е монтиран на мястото на резервното колело).

Renault CLIO LPG ще се предлага в България от март на цени от 28 800 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин