Най-практичните и най-мощни MINI-та станаха още по-потентни


16
май
2019

Мощното задвижване на новото MINI John Cooper Works Clubman и новото MINI John Cooper Works Countryman разгръща увеличен с около 28% спрямо предишния модел до 450 Нм максимален въртящ момент в широкия оборотен диапазон между 1 750 и 4 500 об/мин. Максималната мощност е увеличена с около 32%. Новата върхова стойност на мощността е 225 кВт/ 306 к.с. и се постига между 5 000 и 6 250 об/мин. Благодарение на тази тяга новият двигател ускорява MINI John Cooper Works Clubman от 0 до 100 км/ч да 4,9 секунди и новото MINI John Cooper Works Countryman за 5,1 сек, като в същото време осигурява и впечатляваща еластичност при междинни ускорения. Максималната скорост на новите върхови спортисти за пръв път при модели на MINI е ограничена електронно до 250 км/ч.

Тези ускорения са съпроводени от впечатляващия звук на новоразработената, специфична за модела спортна изпускателна система. По-интензивно от всякога екстремната мощност на двигателя се подчертава от отговарящата на съответното натоварване емоционална и подчертаваща Performance характера акустика. При спокойно шофиране с оптимизирана ефективност при ниски обороти звукът е сдържан и сонорен. Двойната изпускателна система е оборудвана с нови гърнета с особено голям обем. Ниското насрещно налягане подпомага спонтанното разгръщане на мощността на двигателя. Външният диаметър на интегрираните отдясно и отляво в задната броня ауспухови накрайници е 95 мм при новото MINI John Cooper Works Clubman и 85 мм при новото MINI John Cooper Works Countryman. За оптимизиране на емисиите спортната изпускателна система е оборудвана с бензинов филтър за твърди частици. И при двата нови модела на John Cooper Works пречистването на отработените газове отговаря на изискванията на нормата Euro 6d-TEMP.

Осемстепенна трансмисия Steptronic Sport, механичен блокаж на диференциала

Монтираният отпред напречно двигател на двата нови екстремни спортиста серийно подава мощността си към новоразработена осемстепенна трансмисия Steptronic Sport. Най-новото поколение на трансмисията се отличава с повишен вътрешен коефициент на полезно действие и разширен диапазон от предавателни числа. По този начин при шофиране на висока предавка благодарение на ниските обороти на двигателя се понижава разхода на гориво. Новото управление на трансмисията повишава както динамиката на превключването, така и комфорта на возене. Освен това допълнително са оптимизирани както комфортът при превключване, така и акустиката. Съединителят на хидротрансформатора, който се затваря непосредствено след потегляне, осигурява директна връзка с двигателя и спонтанно усещане при шофиране. За ръчен избор на предавка на разположение са серийните лостчета за превключване на волана. Освен това осемстепенната трансмисия Steptronic Sport предлага и Launch функция за ускорение от място с максимална динамика и оптимизирано сцепление. Част от новата автоматична трансмисия е и интегрираният блокаж на диференциала, който служи за намаляване на изравняването на оборотите на предните колела. При натоварване може да бъде постигнат блокаж до 39%. Механичният блокаж на диференциала е свързан със системата за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на сцеплението) и повишава както сцеплението на новото MINI John Cooper Works Clubman и новото MINI John Cooper Works Countryman по нестабилни настилки или при лоши метеорологични условия, така и динамиката на управлението при спортно шофиране по завои. Благодарение на блокажа при тенденция към превъртане на едно от предните колела мощността се пренася към другото колело. По този начин се предотвратява загубата на сцепление при различни коефициенти на триене между дясното и лявото колело. Освен това чрез целенасочено пренасяне на мощността блокажът на диференциала повишава и пъргавината на автомобила при резки промени на посоката на движение, както и при динамично ускорение на изхода на завоя.

Задвижване на четирите колела ALL4 със специфични за модела компоненти

Централна роля при оптимизирането на сцеплението, пъргавината и стабилността играе системата за задвижване на четирите колела ALL4, което е част от серийното оборудване на новото MINI John Cooper Works Clubman и новото MINI John Cooper Works Countryman и е модернизирана всеобхватно за новото поколение на двата модела. Компактното задвижване на четирите колела с оптимизирано тегло се състои от ъглов редуктор на предния диференциал, наречен Power-Take-Off, съставен от две части карданен вал и заден диференциал с Hang-On съединител с електрохидравлично управление. Интелигентното управление на системата за задвижване на четирите колела ALL4, което е свързано с контрола на стабилността DSC, винаги изчислява идеалното съотношение на разпределението на мощността между предните и задните колела. По този начин изключителната мощ на двигателя винаги достига там, където тя най-ефективно и най-ефикасно може да бъде превърната в радост от шофирането.

При нормални ситуации на пътя с активирана DSC мощността в типичния за марката стил се подава към предните колела. По този начин мощността на двигателя се използва най-ефективно. Едва когато управляващият блок на DSC регистрира загуба на сцепление на предните колела, Hang-On съединителят с помощта на електрохидравлична помпа за части от секундата осигурява подаването на мощност към задните колела. Последната модернизация на системата ALL4 е адаптирана прецизно към изключително високата мощност и повишения динамичен потенциал на новото MINI John Cooper Works Clubman и новото MINI John Cooper Works Countryman. Тя включва подсилени зъбни колела за Power-Take-Off, по-големи шарнири на водещия към задните колела карданен вал, както и задни полуоски с повишена устойчивост към усукване.

За повишаване на прецизността в динамични ситуации на пътя служат и новите, специфични за модела тампони на окачването на агрегатите. Повишената твърдост на тампоните на двигателя и трансмисията осигурява по-здраво свързване на задвижващите агрегати към структурата на каросерията. По този начин се оптимизира както акустиката, така и поведението при особено спортно шофиране. Новите тампони оказват положителен ефект както върху по-директното поведение при завиване, така и върху реакциите на двигателя.  

Модернизирано спортно окачване, нова спортна спирачна система

Успоредно с модернизацията на двигателя окачването на новото MINI John Cooper Works Clubman и новото MINI John Cooper Works Countryman също е издигнато до ново динамично ниво. Специфичните за модела изпълнения на предното окачване с пружинна стойка и многораменната конструкция отзад са допълнително оптимизирани по отношение на здравината, кинематиката и теглото, за да може екстремно високата мощност на задвижването да бъде превърната във въодушевяващо състезателно усещане. Новите шенкели позволяват по-големи стойности на камбъра на предните колела. По този начин, както и благодарение на специфичната кинематика на задната ос, допълнително се повишава потенциала за подобряване на страничното водене при динамично шофиране по завои. Новите настройки на пружините и амортисьорите, на системата за контрол на стабилността DSC и на електромеханичното кормилно управление са ориентирани прецизно към изключително атрактивния характер на пътя на новите върхови спортисти. Като опция и за двата модела се предлага Адаптивно окачване с амортисьори с електронно управление. За амортисьорите има избор между две характеристики: за особено спортни респективно ориентирани към комфорт ситуации на пътя, които се активират чрез MINI Driving Modes. При новото MINI John Cooper Works Clubman както серийното спортно окачване, така и Адаптивното окачване са комбинирани със снижаване на каросерията с 10 мм спрямо другите варианти на модела със серийно окачване. Серийното оборудване включва и 18-инчови John Cooper Works алуминиеви джанти с дизайн Black Grip Spoke. Като опция се предлагат и други John Cooper Works алуминиеви джанти с размери 18 и 19 инча. Новата спортна спирачна система включва четирибутални дискове спирачки на предните колела, както и еднобутални дискове спирачки на задните колела и гарантира постоянно високи стойности на отрицателното ускорение дори и при интензивно натоварване. За високата стабилност допринасят и спирачните дискове с увеличени до 360 × 30 мм отпред и 330 × 20 мм отзад размери, както и оптимизираната геометрия на охладителните канали. Лакираните в червен цвят предни спирачни апарати са с логото на John Cooper Works.

Структура на каросерията и закрепване на окачването с оптимизирана здравина  

Идеални предпоставки за последователно насочената към спортен дух конструкция и настройки на окачването осигуряват и дългото междуосие, широката следа и ниският център на тежестта на двата модела. В допълнение към това целенасоченото подсилване на структурата на каросерията и особено здравото закрепване на окачването осигуряват максимална прецизност на пътното поведение на новото MINI John Cooper Works Clubman и новото MINI John Cooper Works Countryman. Двата модела се оборудват с новоразработена прецизна греда в моторния отсек, която свързва дясната и лявата опора на предните пружинни стойки. За подсилването на предната част на автомобила в структурата са монтирани и специфични греди, включително и в дъното на автомобила.

Цялостният пакет за динамика, пъргавина и прецизност, базиран на опита на John Cooper Works в моторните спортове, е допълнен със специфични за модела дизайнерски елементи в екстериора, които служат за оптимизиране на аеродинамиката и обтичането на каросерията. Големите въздухозаборници в предната част на автомобила са ориентиране към повишените нужди на задвижването и спирачната система от охладителен въздух. Освен това изключителните динамични възможности се разпознават и по оформените специфично за модела странични прагове, както и индивидуалните задни брони с интегрирани дифузори. Специфичните за модела спойлери на покрива повишават аеродинамичното притискане при високи скорости. Освен това новите John Cooper Works модели са оборудвани с корпуси на външните огледала с оптимизирана аеродинамика.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Най-масовото участие на абитуриенти и рекордни единични дарения в кампанията #steniskanabala през 2016 г.

13
окт.
2016

Благотворителната инициатива #steniskanabala бе припозната от 1418 млади и пораснали абитуриенти, които отидоха с тениски на бала, изпращането или годишнината от завършването си през 2016 г. – най-масовото участие на зрелостници и единични дарители чрез поръчка на тениски досега.

Card image cap
Първи досег с новия Mercedes-AMG GT R

29
юни
2016

На Фестивала на скоростта в Гудууд AUTO BILD се докосна за първи път до най-спортния Benz с 585 „коня“

Card image cap

В последния брой:

Архив >