Най-практичните и най-мощни MINI-та станаха още по-потентни


16
май
2019

Върхова мощност от четири цилиндъра: нов двулитров двигател с технология MINI TwinPower Turbo

Екстремната радост от шофирането се осигурява от всеобхватно обновен и последователно насочен към максимална мощност четирицилиндров двигател. Той е базиран на двулитровия агрегат на MINI Cooper S Clubman и MINI Cooper S Countryman със специфични за модела модификации на базовия двигател, като е оборудван с най-новото поколение на технологията MINI TwinPower Turbo. Адаптациите, разработени въз основа на опита на John Cooper Works в моторните спортове, включват подсилен колянов вал и основни лагери с увеличено сечение, специфични бутала, мотовилки без втулки, както и гасител на усукващите колебания с оптимизирано охлаждане.

Значителното увеличение на мощността спрямо предишния двигател се постига и с помощта на по-голям турбокомпресор. Във връзка с повишеното налягане на нагнетявания въздух степента на сгъстяване на новият двигател е понижена от 10,2 на 9,5. Интегрираният в изпускателния колектор турбокомпресор освен това е оборудван с байпасен клапан, който допринася за оптимизиране на реакциите на двигателя. Спонтанното разгръщане на мощността на двигателя се подобрява и от най-новото поколение на директното впръскване на бензина. Новите, разположени централно между клапаните инжектори с много впръскващи отвори имат повишен дебит и подават горивото в горивните камери с налягане до 350 бара. Финото разпрашаване позволява още по-прецизно дозиране на горивото и освен за оптимизираната ефективност допринася и за особено чистото изгаряне. Освен това технологията MINI TwinPower Turbo включва и напълно променливо управление на клапаните по модела на патентованата от BMW Group система VALVETRONIC и променливо управление на разпределителните валове (двоен VANOS).

Индивидуална концепция на охлаждането, специфична спортна изпускателна система

За въодушевяващата и типична за спортните автомобили характеристика на новия двигател са характерни спонтанните реакции на всяко движение на педала на газта и равномерното разгръщане на мощността до най-високи нива на натоварване. Свързаните с това изисквания към управлението на температурата са изпълнени с помощта на новоразработена охладителна система. Двата радиатора, специфичният за модела разширителен съд с повишен обем, индивидуалното окачване на модулите на охлаждането, електрическият вентилатор с повишена мощност и реализираното чрез кондензатор трето ниво на охлаждането винаги гарантират оптимална работна температура на двигателя дори и при екстремно натоварване при шофиране. За оптимизиране на затоплянето на двигателя охлаждането на цилиндровия блок може временно да бъде изключено с нов Split-Cooling клапан. Освен това трансмисията е оборудвана с отделен охладителен кръг включително външен радиатор на трансмисионното масло.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Seat получава виртуален кокпит

28
февр.
2017

На Mobile World Congress 2017 беше представено новото интериорно решение за испанската марка

Card image cap
VW орязва възнагражденията

23
дек.
2015

По ръководните етажи във VW затягат коланите заради последствията след дизеловия скандал

Card image cap
Още по-мощен

29
май
2016

След GT-R от Nissan пуснаха фейслифт и на GT-R Nismo. AUTO BILD разгледа колата отвътре и ще ви каже, кои са ъпдейтите на модела

Card image cap

В последния брой:

Архив >