Най-практичните и най-мощни MINI-та станаха още по-потентни


16
май
2019

Върхова мощност от четири цилиндъра: нов двулитров двигател с технология MINI TwinPower Turbo

Екстремната радост от шофирането се осигурява от всеобхватно обновен и последователно насочен към максимална мощност четирицилиндров двигател. Той е базиран на двулитровия агрегат на MINI Cooper S Clubman и MINI Cooper S Countryman със специфични за модела модификации на базовия двигател, като е оборудван с най-новото поколение на технологията MINI TwinPower Turbo. Адаптациите, разработени въз основа на опита на John Cooper Works в моторните спортове, включват подсилен колянов вал и основни лагери с увеличено сечение, специфични бутала, мотовилки без втулки, както и гасител на усукващите колебания с оптимизирано охлаждане.

Значителното увеличение на мощността спрямо предишния двигател се постига и с помощта на по-голям турбокомпресор. Във връзка с повишеното налягане на нагнетявания въздух степента на сгъстяване на новият двигател е понижена от 10,2 на 9,5. Интегрираният в изпускателния колектор турбокомпресор освен това е оборудван с байпасен клапан, който допринася за оптимизиране на реакциите на двигателя. Спонтанното разгръщане на мощността на двигателя се подобрява и от най-новото поколение на директното впръскване на бензина. Новите, разположени централно между клапаните инжектори с много впръскващи отвори имат повишен дебит и подават горивото в горивните камери с налягане до 350 бара. Финото разпрашаване позволява още по-прецизно дозиране на горивото и освен за оптимизираната ефективност допринася и за особено чистото изгаряне. Освен това технологията MINI TwinPower Turbo включва и напълно променливо управление на клапаните по модела на патентованата от BMW Group система VALVETRONIC и променливо управление на разпределителните валове (двоен VANOS).

Индивидуална концепция на охлаждането, специфична спортна изпускателна система

За въодушевяващата и типична за спортните автомобили характеристика на новия двигател са характерни спонтанните реакции на всяко движение на педала на газта и равномерното разгръщане на мощността до най-високи нива на натоварване. Свързаните с това изисквания към управлението на температурата са изпълнени с помощта на новоразработена охладителна система. Двата радиатора, специфичният за модела разширителен съд с повишен обем, индивидуалното окачване на модулите на охлаждането, електрическият вентилатор с повишена мощност и реализираното чрез кондензатор трето ниво на охлаждането винаги гарантират оптимална работна температура на двигателя дори и при екстремно натоварване при шофиране. За оптимизиране на затоплянето на двигателя охлаждането на цилиндровия блок може временно да бъде изключено с нов Split-Cooling клапан. Освен това трансмисията е оборудвана с отделен охладителен кръг включително външен радиатор на трансмисионното масло.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Volvo Cars отбелязва 90-годишен юбилей с първото ново ХС60

13
апр.
2017

Производството на второто поколение на SUV-a стартира през април в Гьотеборг, Швеция

Card image cap
Новият VW Crafter

4
юли
2016

VW показа официалните снимки на новия Crafter. Премиерата му ще е на изложението във Франкфурт.

Card image cap
Вече без бележка за данъка при ГТП

16
авг.
2017

Промяната е замислена като облекчение за физическите и юридическите лица

Card image cap

В последния брой:

Архив >