Най-после отново Carnival: тест на големия семеен ван на Kia


27
юли
2021

В Щатите ванът на Kia отново се нарича Carnival – така, както го познаваме. Междувременно семейният автомобил се е превърнал в луксозен спътник в живота.

„Каква е тази марка?“, пита ме съседът Джоузеф и сочи към логото на предния капак. Kia, отговарям. Позната ми е, но… Да, Carnival е първият модел на корейците с новото лого на марката. Carnival? Звучи познато. Така до 2011 г. се казваше големият ван на Kia. Той бе спрян от производство, когато тенденцията към компактните модели и SUV-ове надделя. Не така стоят нещата в Щатите, където всичко е с два размера по-голямо (улиците например) и където Carnival се счита за миниван. И там той отново бе преименуван – от Sedona на Carnival MPV. 

На дължина от 5,15 метра Carnival предлага наистина много място

Multi Purpose Vehicle или нещо като многоцелеви автомобил. Мисля, че обозначението е доста успешно. Тъй като Carnival означава деца, играчки – а също и комфорт. За семействата най-важна е и цената. Carnival стартира от 32 100 долара, а аз тествам топверсията SX Prestige за 46 100 долара. Първото ми впечатление: среща на комби и SUV. В сравнение с предшественика Carnival е по-дълга, увелично е и междуосието. Дизайнът е универсален с големи прозорци (два в покрива) и радва децата; водачът разполага с голям брой камери и радари (дори и в базовата версия). Двете отделни седалки на втория ред могат да се регулират и демонтират, а третият ред седалки се прибира в пода на багажника. Два монитора (от средното ниво на оборудване) осигуряват развлечение за всички, които не искат да гледат пътя.

V6 двигателят почти не се чува докато не натиснете силно педала на газта

Осем USB-букси, Android Auto, Apple Car Play – всичко е серийно. Материалите, изработката – всичко е на високо ниво! Седалките с кожена тапицерия се отопляват и вентилират (не в базовата версия), всяко място разполага с отделна климатизация. Това е много важно при високи температури през лятото. Влизам и стартирам двигателя. Работи ли моторът? Да, новият V6 агрегат е стартирал, но първоначално това не се усеща. В началото се усеща като електромобил, а не като кола с 6 цилиндъра. Шумоизолацията е впечатляваща – американците много държат на това. Настройката на окачването е от мека до много мека – добре е за лошите улици на Ню Йорк. Дългият ван е добре балансиран. Когато семейната гондола потегля и натиснете малко по-рязко педала на газта, V6 моторът напомня за себе си. Тогава изведнъж Carnival започва да звучи съвсем не сдържано. 3,5-литровата машина все пак не превръща Carnival в спортен автомобил, но 2,1-тонният ван е всичко друго, но не и недостатъчно добре моторизиран със своите 290 к.с.

Можете да избирате между четири режима на движение. В града ще ви е достатъчен Eco, тогава разходът ще падне и доста под 10 л/100 км.  Освен Normal и Sport, има и Smart, при който Carnival оценява стила ми на шофиране и сам избира режима на движение. Аз обаче не забелязах нищо такова – нито при движение, нито при разхода.

Изненадващо е, че от Kia не предлагат за модела версия с двойно задвижване – както и малко разочароващо. Затова пък 8-степенната автоматична трансмисия превключва толкова надеждно и неусетно, че таткото (майката) могат да се концентрират единствено върху случващото се на пътя. При това автомобилът има помага доста в това начинание. Впечатляваща е системата за мъртвата зона на Kia: при подаване на мигач изображението от камерата се появява на дигиталните кръгли уреди. Голям брой от асистентите, наречени от  Kia „Drive Wise Driver Assist Technology“, са налични още в базовата версия – например асистент за аварийно спиранеили за поддържане на пътната лента. Моята тестова топверсия на оборудване има асистент за движение по магистралата и система за разпознаване на велосипеди. Съседът ми Джоузеф кара също ван – стар, очукан Dodge Grand Caravan. „Yours looks great“, казва той с акцент от Южните щати, тъй като преди няколко години е пристигнал с този Dodge от Аалабама в Ню Йорк. Пренесъл е със себе си целия си багаж за новия старт в живота. Тъй като това са модели за много различни цели.

ИЗВОД

Хауке Шрийбер

Толкова шикозен и достъпен (лизинг от 500 лв.) може да бъде един голям ван. Но с V6 двигател и 10 литра разход на гориво моделът е изчезващ вид. Кога ще се появи електрическият MPV на Kia? 

Оценка на AUTO BILD: 5-

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Kia Carival • двигател: V6, отп. напр. • работен обем: 3470 cм³ • мощност: 213 кВт. (290 к.с.) при 6400 об/мин • макс. въртящ момент: 355 Нм при 5000 об/мин • предно задвижване, 8-степ. авт. трансмисия • Д/Ш/В: 5156/1994/1740 мм • собствено тегло: 2106 кг • обем на багажника: 1132 л • 0-100 км/ч: 7,0 сек • Vmax: 189 км/ч • разход на гориво: 10,7 л/100 км • CO2: 248 г/км • цена от: 32 100 щатски долара (нето)

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин