Най-новият член в RS-семейството на Audi

2609
2019

Най-спортният компактен SUV на Audi стана още по-спортен с пускането на версията RS Q3. Тя може да бъде поръчана както за стандартното Q3, така и за неговата купе модификация Sportback. Подобно на предшественика си, и новото RS Q3 ще разполага с адекватна моторизация: „петак“ с 400 конски сили. Продажбите на новия модел трябва да започнат в първото тримесечие на 2020, а към момента цени все още не са обявени – но ние очакваме те да стартират от около 125 000 лв.

И при двете версии акцентът в предницата е Singleframe радиаторната решетка с типичната структура тип „пчелна пита“. Над решетката има процепи, които играят ролята на „препратка“ към легендарното Sportquattro, за да демонстрират спортните гени на RS Q3. Акцентът отстрани са раздутите с по 10 мм калници, както и опционалните 21-цолови джанти. Спойлерът на покрива е значително по-дълъг, отколкото при стандартния модел. Версията Sportback получава спойлер в черен гланц – иначе и двете изпълнения изглеждат по един и същ начин.

Отвътре ни посрещат скосен в долната част волан, както и спортни седалки с характерна шарка и прекрасна странична опора. Дразнещи са само високата позиция на седене, която пречи да се почувстваш като в истински хотхеч, както и странно стърчащият селектор на 7-степенната трансмисия с два съединителя. Сред другите отличителни характеристики отвътре са карбоновите декорации, специалните спортни показания във виртуалното арматурно табло и бутонът за бърз избор на свободно конфигуруемите RS-режими на волана.

Спортен модел има нужда и от спортно окачване. RS е „свален“ с 10 мм в сравнение със стандартния Q3. Срещу доплащане могат да бъдат поръчани електронно регулируеми амортисьори DDC. Серийно спирачките са със стоманени дискове с диаметър 375 мм отпред и 310 мм отзад, опционално в ценовата листа откриваме и керамични с 380 мм дискове на предната ос, задните винаги са стоманени.

2,5-литровият „турбиниран“ 5-цилиндров двигател ускорява машината за 4,5 сек от 0 до 100 км/ч – благодарение на 400 к.с. и 480 Нм. Серийно задвижването е двойно, а същият задвижващ агрегат се използва и при RS 3 и TT RS – в комбинация със 7-степенна трансмисия S tronic с два съединителя. Който търси по-екстровертен звук, трябва да поръча опционалната RS ауспухова уредба.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин