Най-наточеният 4-литров автомобил на света


2
мар.
2020

При новото Porsche 718 GTS 4.0 всичко се върти около 6-цилиндровия мотор. Машината дава мощ и характер, при това и двете по превъзходен начин. Тествахме модела

Еластичност – това понятие е някакси остаряло. Поне звучи така, когато описваме двигатели. Тъй като тази черта от характерите им е останала в миналото. Сега обаче из зад ъгъла се появява Porsche и монтира машина без турбо в Cayman. Резултатът: най-якият 4-литров двигател на света.

С 1405 кг 400-те к.с. на Cayman се справят с лекота!

Естествено четирите литра се отнасят за работния обем. Тежащият 1405 кг Cayman GTS 4.0 е задвижван от атмосферен 4-литров боксерен двигател. Неговите 400 к.с. са на разположение при максимум 7000 оборота. А по принцип още от 1500 оборота на разположение на двуместния модел са толкова нютонметри, колкото изобщо не се предлагат при дизелов Golf например. Сега субективното обобщение: даваш газ и машината става вихрено по-бърза. Без значение, къде се намира стрелката на оборотомера и каква е топографията на пътя. Двигателят работи мощно и пъргаво, спонтанно и чевръсто, като без никакви задръжки се устремява 8000-те оборота.

Специално тази директна реакция под педала на газта е доста рядко срещано явление през 2020 г. Дори по-рядко срещано от дискусия за вредата от дизела. А останалата част на GTS? Също толкова наточена, колкото и концепцията на двигателя. Смъкната каросерия (с 20 милиметра), регулиращи се амортисьори, активно разпределение на въртящия момент (допълнително към механичния блокаж на диференциала) между задните колела придават на 718 солидна доза умения в завоите. Сцеплението на е високо ниво, управлението притежава първокласна обратна връзка. Да караш такъв Cayman GTS 4.0 с висока скорост е истинско приключение за водача. Освен това ниският автомобил звучи превъзходно автентично – внимавайте, има опасност от пристрастяване.

Все пак на борда има и малко разум. Системата за изключване на цилиндрите помага за намаляване на „жаждата“.

ИЗВОД: яка машина с достатъчно резерви по отношение на пригодността за всекидневието. Бихме могли да го наречем така. Или пък направо да заявим: двигателят е чудовище, автомобилът е страхотен, а общо двете неща са мечта. Само ако бях богат.

Оценка от теста на AUTO BILD: 6-

Технически данни

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 

6-цил. боксерен двигател, средно разположен • работен обем: 3995 cм³ • мощност: 294 кВт. (400 к.с.) при 7000 об/мин • макс. въртящ момент: 420 Нм при 5000 об/мин • задно задвижване, 6-степ. механична трансмисия • Д/Ш/В: 4391/1801/1262 мм • собствено тегло: 1405 кг • 0–100 км/ч: 4,5 s • макс. скорост: 293 км/ч • разход на гориво 10,8 л А 98 Н • СО2: 246 г/км • цена: от 165 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >