Най-мощното Taigo – с четвърти цилиндър за престиж (ТЕСТ)


15
мар.
2022

Taigo: зад това огнено име се крие Volkswagen-ът с най-гореща кръв в гамата на марката. Първоначално проектиран за Бразилия (под името Nivus), моделът беше лансиран в Европа – като за Стария континент се прави в Памплона, Испания. Сексапилният силует следва модната комбинация между SUV и купе, а благодарение на разположението на задната седалка главите дори на по-високите пътници няма да опират в тавана.

Върхът на сладоледа: тeстваната от нас модификация 1.5 TSI DSG R-Line струва 50 391 лева

Цените на Taigo стартират от 37 174 лева – но срещу тях получавате 1-литровия 3-цилиндров двигател с 95 конски сили, комбиниран с ръчна 5-степенна трансмисия. Ако звукът му не ви допада или пък просто се чувствате по-уверени с един цилиндър повече, имате възможност да изберете по-мощната модификация 1.5 TSI (150 к.с., 250 Нм), която винаги върви в комплект със 7-степенна DSG-трансмисия. И тъй като тази версия винаги върви в комплект с второто ниво на оборудване Style, тя най-малко с около 10 000 лева повече от базовия модел. Чисто субективно, особено ако карате предимно в града, 1-литровият мотор ще ви бъде повече от достатъчен. Поне такива бяха впечатленията ни от неговото изпълнение със 110 конски сили в комбинация с DSG. Заради бързото „развъртане“ на малкия агрегат дори първоначално можете да получите усещането, че той е еднакво пъргав – но в действителност спринтът 0-100 км/ч при 1.5 TSI отнема 8,3 сек – с около 3 по-малко, отколкото при 1.0 TSI.

7-степенната aвтоматична DSG-трансмисия превключва пъргаво, но понякога има склонност да придърпва
Шикозно: в топверсията буквата R е щампована върху седалките, ще я откриете и върху екстериорните декорации отстрани

Най-мощният Taigo се „фука“ с възможността за изключване на два от цилиндрите – ще разберете кога функцията се е задействала от дигиталното арматурно табло. Всъщност във версията R-Line височкото (1757 мм) купе изобщо не се старае да изглежда сдържано с блендите на бронята, имитиращи четири (!) ауспухови накрайника. Интелигентните матрични LED фарове са серийни за R Line, също както и адаптивният автопилот с функция stop&go и 17-цоловите алуминиеви джанти.

Неочаквано предимство: формата а ла купе позволява да се вмъкнете в места, в които традиционен SUV не би успял

ИЗВОД

Най-потентната и най-сексапилната версия на Taigo – 1.5 TSI DSG R-Line, e черешката на тортата в гамата на модела. Практичните му предимства – просторно купе, компактни размери и богато серийно оборудване, обаче са налице и в по-достъпните 3-цилиндрови модификации, които ще бъдат напълно достатъчни за повечето клиенти.

Очаквано, 4-цилиндровият агрегат се характеризира с по-спокойна работа – но не и с драстично по-висок разход – очаквайте средно около 7 л/100 км

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател: 4-цилиндров с турбо, отпред напречно • Работен обем: 1498 см³ • Мощност: 110 кВт (150 к.с.) при 5000 об/мин • Максимален въртящ момент: 250 Нм при 1500-3500 об/мин • Задвижване: предно, 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя • Дължина/ширина/височина: 4271/1757/1518 мм • Тегло: 1304 кг • Обем на багажника: 440-1222 л • Ускорение 0-100 км/ч: 8,3 сек • Макс. скорост: 212 км/ч • Разход: 6,1 л/100 км (А95 Н) • CO2 емисии: 139 г/км • Цена: от 47 552 лв.

Системата АСТ изключва втори и трети цилиндър в режими на ниско и средно натоварване, а турбокомпресорът е с променлива геометрия

             

         

Още по темата