Производителите на автомобили обичат суперлативите – а производителите на спортни автомобили – дори още повече. Безброй пъти Porsche е представяла най-мощния, най-бързия и често най-скъпия автомобил в определен сегмент. Сега хората от Цуфенхаузен го направиха отново – с най-мощното Porsche Cayenne в историята.
Името на топверсията на Cayenne все още не е разкрито официално. При всички положения обаче в него ще присъства означението E-Hybrid, все пак автомобилът ще бъде със зареждане от контакта. И ако веднага се сещате за Turbo S E-Hybrid, вероятно сте на прав път. Новият върхов модел ще разполага с „над 700 к.с.“ и въртящ момент „над 900 Нм“.

Както и преди фейслифта, при който моделът получи напълно нов кокпит с дисплей пред пътника отпред, при топмодела „с две сърца“ Porsche отново използва бензинов V8 двигател. Но сега той работи в комбинация с развиващ 176 к.с. електромотор – т.е. с 40 к.с. повече от преди, освен това капацитетът на батерията също е нараснал, което ще позволи около 70 километра да бъдат изминавани изцяло на ток в бъдеще.
Първа тестова обиколка с прототипа на най-мощния Cayenne
Тандемът с двата двигателя функционира много фино при първата ни тестова обиколка с леко замаскиран прототип на Cayenne. За разлика от все още донякъде „дървеното“ взаимодействие между рекуперацията и механичните спирачки при намаляване на скоростта – инженерите все още трябва да направят някои фини настройки преди лансирането на модела в края на 2023 г.

Но преходът от електрическo към бензиновo задвижване е плавен и почти не се усеща от пътниците – т.е. няма досадни придърпвания. За сметка на това бензиновият двигател заявява присъствието си акустично с прекрасно 8-цилиндрово ръмжене и разгръща мощността си директно и линейно – което има много по-брутален ефект от електрическото подпомагане при потегляне.
В крайна сметка електрическият мотор трябва да „тегли“ доста над два тона. Ако батерията е изтощена и цялото задвижване е поверено на V8, ще разчитате на малко по-ниска мощност. Но Cayenne в никакъв случай не прави впечатление на маломощен.
Cayenne Coupé – по желание с GT-пакет
Porsche предлага новото топ хибридно задвижване за класическия SUV, както и за Cayenne Coupé. Ако се спрете на втория вариант, ще можете да поръчате и пакет GT – на практика почти като заместник на изчезналия по нашите географски ширини след фейслифта Cayenne Turbo GT, чиито осем цилиндъра вече не отговаря на европейските норми за отработените газове.

С 10 милиметра по-близо до земята, със специфични колесни лагери, по-голям вертикален наклон на предната ос, специална GT настройка за окачването и екстри като титаниева изпускателна система, карбонов покрив и серийни керамични спирачки, той се доближава доста до „оригинала“. И също така следва визията му: впечатляващият висок спойлер на покрива също е включен в пакета.
Финалните динамични показатели все още не се оповестени. Но по отношение на ускорението от 0 до 100 км/ч Porsche обещава постижение с тройка преди десетичната запетая и максимална скорост доста над 290 км/ч. Според хората в Цуфенхаузен нито един друг Рlug-in хибрид нямало да бъде по-бърз. Новото най-добро Porsche Cayenne трябва да поставя нови стандарти и по отношение на цената – тя ще бъде около 440 000 лева – цифра, която също е непозната в света на Cayenne досега…
