2024
С мощното си Plug-in задвижване, новият Bentley Continental GT ще ви накара да забравите дори и 12-цилиндровия агрегат.
Той е кралят на двигателите и качи Bentley на върха – нито един друг автомобилен производител не е произвеждал толкова много на брой 12-цилиндровия двигатели от дъщерната фирма на VW. С това обаче окончателно е свършено, казва шефът на марката Франк-Щефан Вализер.
За утеха той представи на клиентите Continental GT, на когото на цени от почти 500 000лв. за Coupé-то и 545 000 лв. за кабриолета ще трябва да са достатъчни и 8-цилиндрови мотори. Но тъй като освен това има и буферна батерия, и електромотор, Gran Turismo към момента ще е най-мощният модел от Кру и бързо ще трябва да излекува болката.
А 8-цилиндровият двигател, познат ни от Panamera не е никак слаб със своите 600 к.с. и 800 Нм. А когато е подпомаган от електрическата машина със 190 к.с. и 450 Нм, със системна мощност от 782 к.с. и 1000 Нм максимален въртящ момент Continental се превръща в острието на благородния квартет от модели и ви кара да забравите за W12 двигателя с 659 к.с. и 900 Нм.
Bentley Continental GT: пазарният старт е през есента
Новото поколение се разпознава веднага, макар и размерите да са без промяна. Сега обаче муцуната с четири „очи” е вече минало, контурите са загладени, фланговете – по-мускулести, а задницата – още по-апетитна и по-спокойна. С много аеродинамична шлифовка британците са направили вадещия се спойлер излишен.
Отвътре Bentley продължава онзи внушителен декаданс, който отличава Continental от почти деловата Серия 8 на BMW и конкурентите на Aston Martin или Ferrari – от огромните вентилационни отвори, през вградения в кожата на вратите диамантен елемент до седалките с безупречни шевове, които по-скоро наподобяват на кресла: така ще пътувате удобно и в продължение на хиляди километри.
Кулминацията на всичко това е дигиталният Triptychon, който се завърта като блокче Toblerone в дефинираното до голяма степен от електрониката арматурно табло и заедно с монитора на навигацията показва три класически уреда и декоративна част в пиано лака. Докато Bentley продължава да крещи за внимание, пътуването е доста по-тихо в сравнение с 12-цилиндровия агрегат. Тъй като новият Continental действително се движи в града и се прибира в гаража безшумно – все пак батерията в пода на багажника е с капацитет от 25,9 кВтч. и дава възможност за изминаването на 80 километра на ток, а електромоторът може да развие максимална скорост от 140 км/ч.
За 3,2 секунди от 0 до 100 км/ч
Тишината обаче отминава толкова бързо, колкото и един от многото проходи, през които Bentley минава по маршрута, когато решите да натиснете кикдаун на 8-цилиндровия двигател. Може би не толкова сонорно, но сериозно и уверено изглежда тягата на двата мотора: забавяне заради теглото? Sorry, I don’t get you, казва Bentley, нуждаейки се от по-дълго време в сравнение със спринта от 0 до 100.
Сега това упражнение трае 3,2 секунди, което е с три десети по-бързо от при предшественика. И ако по пътя си имате дълги прави, можете да вдигнете 335 км/ч – също, колкото и при модела с W12-двигател.
Continental обаче става не само по-мощен и по-бързо ускоряващ, но и в завоите в Алпите се усеща подобрената на управляемост на автомобила. За целта помага по-добрият баланс с двигателя в предницата и тежката батерия в задната част. Разбира се новото окачване с двуклапанни амортисьори дава своя принос за успешния шпагат между комфортно возене и безкомпромисност на пистата.
Не че някой освен разработчиците би имал желание да отиде с автомобила на пистата. „Идеята на един Gran Turismo е да искате да го карате по пътищата“, казва шефът на управата, отговарящ за разработката, Матиас Рабе. Независимо, дали по междуградски пътища или магистрала.
Bentley отново перфектно са реализирали тази идея с Continental – този път упражнението не е било никак лесно. Все пак британците са в процес на реформация и трябва да намерят пътя към новото време. Новият Continental определено е правилната крачка в тази посока.
В електрически режим автомобилът е още по-тих от най-тихия 12-цилиндров агрегат и с обединени усилия е по-мощен – така британците ни карат да забравим още по-бързо „краля на двигателите” и с новия Continental ни показват пътя към века на новата електрическа мобилност.
Това все пак ще отнеме малко повече време, отколкото си мислехме. Макар и новият шеф на Управителния съвет да държи на 2026 като година на премиерата на първия електромобил на луксозната марка, преходът към електрическата мобилност няма да стане толкова бързо, колкото бе планирано.