Най-мощният SUV на Jaguar вдига 286 км/ч и беше обновен


2
дек.
2020

Новият Jaguar F-PACE SVR вече е по-бърз, по-динамичен и по-изискан от всякога. Върховният динамичен SUV модел е издигнат на друго ниво благодарение на най-новите подобрения от екипа на Jaguar SV. Усъвършенстванията на спортния SUV автомобил са постигнати чрез комбинация от нов хардуер и преминаването към усъвършенстваната Electronic Vehicle Architecture на Jaguar – накратко EVA 2.0 – и включват вдъхновени от автомобилните състезания детайли, луксозен интериор и най-новите свързани технологии.

Новият F-PACE SVR се предлага ексклузивно с 5-литров бензинов двигател V8 с механичен компресор на Jaguar, който генерира 550 к.с. и 700 Нм въртящ момент – увеличение от 20Нм. Това повишаване на въртящия момент осигурява подобрена динамика, а F-PACE SVR е способен да ускори от 0-100 км/ч за впечатляващите 4 секунди и да постига максимална скорост от 286 км/ч.

Автомобилът вече разполага със същия хидротрансформатор, използван при екстремно спортния седан Jaguar XE SV Project 8, за да издържи на по-големите натоварвания. Освен подобрените въртящ момент и ускорение, емисиите на CO2 са намалени от 281 на 275 г/км при среден разход на гориво от 12,2 л/100 км.

Системите, грижещи се за динамиката на автомобила и трансмисията, също са претърпели промени. Подобреният режим Dynamic се отличава с уникална настройка за още по-добро усещане при шофиране. Новата функция Dynamic Launch пък използва инерцията на задвижващия тракт, за да поддържа мощността по време на смяна на предавките, допринасяйки за по-бързото ускорение на SVR при старт от място. В същото време F-Pace SVR вече е по-удобен и приятен за шофиране и при спокойно темпо без да се прави компромис с неговата динамика.

Кормилната система е с електрическо подпомагане и е оптимизирана за подобряване на връзката между автомобила и водача. Модифицираната настройка на адаптивното окачване осигурява по-плавно движение при ниски скорости, което допълнително се подобрява от ревизираните втулки.

Шофьорите също се възползват и от подобрено усещане за спиране в новия F-PACE SVR. Дисковите спирачки 395 мм (отпред) и 396 мм (отзад) вече се поддържат от нова система Integrated Power Booster, която заедно с нови настройки на спирачната система осигурява по-спортно усещане и по-къс ход на педала на спирачката. Тази настройка е специфична за флагмана на SVR, докато спирачната система използва ново електрическо серво. Подобрената аеродинамика на автомобила оптимизира охлаждането на спирачките, с което повишава тяхната ефективност, придавайки на водача още по-голяма увереност. 5-литровият бензинов двигател V8 със суперчарджър е комбиниран с ултрапъргавата, плавно превключваща осемстепенна автоматична скоростна кутия на Jaguar.

Системата за задвижване на четирите колела на Jaguar съвместно с Intelligent Driveline Dynamics се предлага като стандарт за модела. Технологията Adaptive Dynamics осигурява възможност за автоматична настройка на окачването, която съчетава прецизна динамика и комфорт, докато Configurable Dynamics позволява на водача да настрои автомобила в съответствие с личните си предпочитания. Хронометър и G-метър също помагат да се следят показателите в режим Dynamic.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин