2023
Актуалното поколение на Aston Martin DBS е на пазара от 2018 – но въпреки това производителят го спира, като за изпроводяк лансира специалната модификация 770 Ultimate (с 300 екземпляра Coupé и още 199 – Volante).
Не си правете напразни надежди: ще бъдат произведени общо 499 автомобила и нито един от тях все още не се продава. Както много други производители, и Aston Martin издава своите ограничени до определена бройка специални модели „на ухо“ само на най-верните си клиенти.
За финалната модификация британците увеличават мощността на битурбо V12-мотора до 770 к.с., което го превръща в най-мощния сериен Aston на всички времена (като изключим малката серия Valkyrie).

45 к.с. отгоре за потентния V12 битурбо
Седем процента по-високо налягане на турбините и модифицираният всмукателен тракт осигуряват увеличението на мощността с 45 к.с. Въртящият момент остава 900 Нм, достъпни между 1800 и 5000 об/мин.
8-степенният автоматик ZF също е адаптиран за по-високата мощност. Механичен блокаж на задния диференциал осигурява оптимално разпределение на тягата. 3,4 секунди са достатъчни за спринта от 0 до 100 км/ч. Само три секунди по-късно вече достигате 160 км/ч.

Максимална скорост 340 км/ч – 3,4 секунди за ускорението 0-100
Както при стандартния модел, максималната скорост е 340 км/ч. За по-добра обратна връзка от предната ос устойчивостта на усукване на предната част е увеличена с 25 процента.
Визуално DBS 770 по никакъв начин не издава преработената си техника. Нов сплитер подобрява аеродинамичната ефективност отпред, докато въздухозаборник във формата на подкова в предния капак осигурява ефективно охлаждане на радиатора. Джантите в размер 21 цола са с филигранен дизайн и напомнят на тези при Aston Martin Valkyrie.

Задната част има нов дифузьор, разположен по-ниско и изместен по-назад. Четирите „перфорирани“ отвътре ауспухови накрайника пасват идеално на пропорциите на DBS – а не като при DBX707, където квартетът от тръби изглежда доста нехармонично.
Много карбон по волана и „перата“ за превключване на предавките
В интериора прави впечатление, че не е пестено от карбон. Воланът, централната конзола и дори лостчетата за превключване на предавките радват окото с безобразно скъпи въглеродни влакна. Освен това презентационният модел се отличава с двуцветна кожа и майсторски изработени детайли като отливката над подлакътника.

Седалките Sports Plus са тапицирани в комбинация от кожа и алкантара и веднага хващат окото със своите „черупки“ от въглеродни влакна и отворите под подглавниците. Естествено, навсякъде по автомобила има специални лога, включително табела с поредния номер на автомобила от серията в централната конзола.
Aston Martin дори не съобщава цените, тъй като всеки автомобил се произвежда според индивидуалните желания на клиента.

Извод
Всички 300 купета и 199 кабриолета са били разпродадени много преди обикновените почитатели на Aston дори да са чували за този екзотичен модел. 770 ще бъде магнит за колекционери с гарантирано увеличение на стойността.