AUTO BILD България / Най-малкото ST остана без 1 цилиндър

Най-малкото ST остана без 1 цилиндър


24
авг.
2018

Ford лансира в лицето на Fiesta ST първия си спортен модел с 3-цилиндров двигател. Благодарение на турбопълнене 1,5-литровият бензинов EcoBoost генерира 200 к.с. и максимален въртящ момент 290 Нм. Двигателят разполага със система за изключване на цилиндрите – и в режим на частично натоварване работи само на два. Със спринта 0-100 „наточената“ Fiesta се справя само за 6,7 сек. Шофьорът и пътникът до него са разположени на спортни седалки Recaro, които няма да ви изморяват на дълъг път. За добрия звук се грижи изпускателна система с клапи, която засилва звука на двигателя. Спортното окачване е разработено във Ford Performance и в зависимост от избрания режим (Normal, Sport, Track) променя твърдостта си. Режимите за шофиране, които променят звука, реакциите на двигателя, на кормилното управление и на ESP, както и системата за впръскване са като при „суперспортиста“ Ford GT и Focus RS. Всички Fiesta ST са оборудвани с 18-цолови джанти. При новия модел клиентите имат много богати възможности за персонализация на интериора.

В рамките на рали „Германия“ 2018 AUTO BILD получи възможността да покара новата Fiesta ST. Не бъдете скептични към Downsizing-агрегата. Щом човек натисне стартовия бутон, чуе „костеливия“ звук на трите цилиндъра и измине първите метри с колата, всички предразсъдъци са забравени. Двигателят се развърта пъргаво и гарантира стабилна тяга при всякакви обороти – едва след 5500 въздухът му привършва. Човек трудно ще забележи моментите, в които агрегатът е на два цилиндъра. 6-степенната ръчна трансмисия ни радва с късия и точен ход на скоростния лост, който „ляга“ идеално в ръката. Няма да усетите кога ще вдигнете максималната скорост от 232 км/ч, докато при всяка смяна на предавка ауспухът припуква. В режим Sport или Track звукът става особено агресивен. Въпреки това при висока скорост агрегатът не става неприятно шумен.

Използвайки нови амортисьори, инженерите от Кьолн са направили окачването значително по-комфортно. Така и дългите магистрални преходи доставят удоволствие. В спортен режим и без това директното кормилно управление бива допълнително „изострено“. Като цяло пътното поведение на Fiesta е много лесно предвидимо и няма да ви изненада.

Fiesta ST е оборудвана с актуалния вариант на инфотейнмънт системата на Ford Sync 3. Навигацията, смартфонът и аудоисистемата могат да се управляват посредством гласови команди, поддържат се и Apple CarPlay и Android Auto. Централният тъчскрийн е с размер 8 инча.

Още по темата

Card image cap
Новата Astra 1.0 срещу Ford Focus и Peugeot 308

3
февр.
2016

Opel намалява теглото. Новата Astra тежи само 1240 кг. И има едва 3 цилиндъра под капака си. Ще успеят ли хората от Рюселсхайм да победят чрез пестене?

Card image cap
i30 Fastback: бързият гръб на Hyundai

14
мар.
2018

Семейството на i30 вече може да се похвали с нов член - седан със скосена задница

Card image cap
Моят електрифициран уикенд с Renault Zoe

24
февр.
2016

Редакторът Димитър Пешев прекара два дни с електрическото Renault Zoe и изпита нетипични за обикновен шофьор усещания

Card image cap
ЕДИН BENZ СРЕЩУ ВСИЧКИ

26
дек.
2015

Тенденцията е към малките SUV. Но и големите „дебеланковци“ не измират. Mercedes наскоро обнови своя M-клас и го пуска в надпреварата като GLE. И така – сравнение на шест големи SUV.

Card image cap
100 000 км с VW Polo 1.2 (9N): тотално разочарованиe

11
дек.
2017

Вярна ли е поговорката, че хубавите неща винаги трябва да бъдат три? Явно не съвсем, защото трицилиндровият мотор преодоля безропотно стоте хиляди километра, но въпреки това тестовото Polo бе извозвано от пътна помощ два пъти...

Card image cap

В последния брой:

Архив >