AUTO BILD България / Най-малкото ST остана без 1 цилиндър

Най-малкото ST остана без 1 цилиндър


24
авг.
2018

Ford лансира в лицето на Fiesta ST първия си спортен модел с 3-цилиндров двигател. Благодарение на турбопълнене 1,5-литровият бензинов EcoBoost генерира 200 к.с. и максимален въртящ момент 290 Нм. Двигателят разполага със система за изключване на цилиндрите – и в режим на частично натоварване работи само на два. Със спринта 0-100 „наточената“ Fiesta се справя само за 6,7 сек. Шофьорът и пътникът до него са разположени на спортни седалки Recaro, които няма да ви изморяват на дълъг път. За добрия звук се грижи изпускателна система с клапи, която засилва звука на двигателя. Спортното окачване е разработено във Ford Performance и в зависимост от избрания режим (Normal, Sport, Track) променя твърдостта си. Режимите за шофиране, които променят звука, реакциите на двигателя, на кормилното управление и на ESP, както и системата за впръскване са като при „суперспортиста“ Ford GT и Focus RS. Всички Fiesta ST са оборудвани с 18-цолови джанти. При новия модел клиентите имат много богати възможности за персонализация на интериора.

В рамките на рали „Германия“ 2018 AUTO BILD получи възможността да покара новата Fiesta ST. Не бъдете скептични към Downsizing-агрегата. Щом човек натисне стартовия бутон, чуе „костеливия“ звук на трите цилиндъра и измине първите метри с колата, всички предразсъдъци са забравени. Двигателят се развърта пъргаво и гарантира стабилна тяга при всякакви обороти – едва след 5500 въздухът му привършва. Човек трудно ще забележи моментите, в които агрегатът е на два цилиндъра. 6-степенната ръчна трансмисия ни радва с късия и точен ход на скоростния лост, който „ляга“ идеално в ръката. Няма да усетите кога ще вдигнете максималната скорост от 232 км/ч, докато при всяка смяна на предавка ауспухът припуква. В режим Sport или Track звукът става особено агресивен. Въпреки това при висока скорост агрегатът не става неприятно шумен.

Използвайки нови амортисьори, инженерите от Кьолн са направили окачването значително по-комфортно. Така и дългите магистрални преходи доставят удоволствие. В спортен режим и без това директното кормилно управление бива допълнително „изострено“. Като цяло пътното поведение на Fiesta е много лесно предвидимо и няма да ви изненада.

Fiesta ST е оборудвана с актуалния вариант на инфотейнмънт системата на Ford Sync 3. Навигацията, смартфонът и аудоисистемата могат да се управляват посредством гласови команди, поддържат се и Apple CarPlay и Android Auto. Централният тъчскрийн е с размер 8 инча.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >