Най-луксозното и най-скъпо Suzuki (ТЕСТ)

1011
2021

„Добър вечер, аз съм за нощувка!“ – поздравявам приветливо подпийналия пазач на паркинга. „50 лева“ – заваля той, но аз не се връзвам и вадя на стотинки обичайните 4. „Караш автомобил за 1 млн. евро, а не щеш малко бакшиш да оставиш…“ – леко на шега се сърди подпийналият зевзек. Но явно това Suzuki не изглежда евтино. И действително не е: леко модифицираната Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (каквато не се предлага на българския пазар) струва минимум 101 990 лева. Но какво прави RAV4 в гамата на Suzuki? Компанията няма PHEV-модели в палитрата си – по този начин иска да избегне глобите за вредни емисии.

Кокпитът е структуриран много добре, с качествена изработка и идеално „четими“ уреди

Хибридната система, която комбинира два електродвигателя и 2,5-литров атмосферен бензинов агрегат, генерира системна мощност 306 к.с. А когато батерията (капацитет: 18,1 кВтч) е заредена, 4,6-метровият SUV може да се изстреля от 0 до 100 км/ч само за 6 сек. Но честно казано, повече удоволствие доставя шофирането изцяло на ток – в рамките на максимум 75 км по официални данни (WLTP). А в реални условия няма проблем да покриете около 65. Когато се намеси бензиновият двигател обаче, в интериора става малко шумно. Но така и така Across радва с успокояващото си придвижване и широкото купе – ще го усетят както пътниците на първия, така и на втория ред. Кокпитът радва с добра подредба, отлична ергономия и удобни физически превключватели. На арматурното табло дори зарядът на батерията бива указан по old school начин – със стрелка като при уреда за гориво. Багажникът побира от 490 до 1604 л – а за разлика от „близнака“ RAV4, Аcross разполага с резервна гума. В щедрото серийно оборудване влизат система за разпознаване за пътни знаци, адаптивен темпомат, система за сляпата зона, комбинирана с предупреждение за напречен трафик отзад, отваряем с „шут“ под бронята заден капак, отопляем волан и др.

Официално Across изразходва средно по 1 л на 100 км – но когато батерията бъде изтощена и се намеси бензиновият двигател, консумацията става около 6,5 л

ИЗВОД

Across е идеален за българския пазар семеен автомобил, с който през седмицата ще можете да се движите изцяло на ток, а през уикенда няма да се чудите къде да търсите зарядни станции извън града. Жалко е, че за подобен род модели държавата не предлага екологични стимули.

На задния ред места е много просторно, като дори и тук седалките са отопляеми

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател
4-цилиндров редови, отпред напречно + 2 електромотора Работен обем 2487 см3 Мощност ДВГ 136 кВт (185 к.с.) при 6000 об/мин, преден електромотор 134 кВт (182 к.с.), заден електромотор 54 к.с. (40 кВт), системна мощност 306 к.с. (225 кВт) Макс. въртящ момент ДВГ 227 Нм при 3200-3700 об/мин, преден електромотор 270 Нм, заден електромотор 121 Нм Задвижване двойно/E-CVT трансмисия Д/Ш/В 4635/1855/1690 мм Тегло (празен) 1940 кг Ускорение 0–100 км/ч 6,0 сек Макс. скорост 180 км/ч Цена от 101 990 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин