2016
Тази история ще се хареса на всеки приятел на олдтаймерите, който държи на своето бижу въпреки състрадателните погледи. OSI Ford от 60-те години се е превърнал от подиграван модел в истински магнит за колекционерите – затова и цените на този Italo-Ford на базата на „коравия“ 20М растат. Aко през 2014-а сравнително запазен екземпляр се продаваше за малко под 40 000 лева, едва две години по-късно трудно ще намерите кола за под 70 000: това е ръст в размер на 76 процента? ОSI е станал много рядък – от общо 1280 регистрани в Германия автомобила днес са останали само около 200.
Италианска „обвивка“ на германска техника
Произвежданият за период от едва години модел от Кьолн умишлено е направен така, че да изглежда като „италианец“. Не би било трудно да бъде сбъркан с Ferrari, Lamborghini или Maserati. Комбинацията от апенински дизайн и Ford 20M TS често е определяна като Discount Maserati – със солидна доза ирония. Техниката под ламарините обаче е солидна – а красавецът, правен от производителя на каросерии Officine Stampaggi Industriali (OSI), рядко е срещан в сервизната мрежа на Ford. Именно в надеждността се крие чарът на тази машина. E, той блика и от други места: ще го усетите при прецизното превключване на предавките с дървената топка на скоростния лост… при въртенето на дървения волан… и при прекрасното ухание на дърво и качествена кожа. И ако за вас „спортен“ не означава „състезателен“, определено ще оцените OSI. Най-приятно е да сменяте предавките поне на 3500 об/мин – дори и да „развъртате“ двигателя до много високи обороти, това няма да ви помогне особено да се придвижвате по-бързо.
Окачването изисква повишено внимание. То определено „филтрира“ добре неравностите, но машината има сериозна склонност да се клатушка. Е, вероятно красотата на каросерията е трябвало да бъде достатъчна – защото OSI е GT преди всичко. А за дълги пътувания той разполага с щедро пространство и порядъчна мощност, дори и според днешните разбирания. И вероятно малкото хора, които го имат в гаража си, знаят това добре.
Данни за автомобил | OSI Ford |
Moтор | V6 |
Клапани/разпределителни валове | 12/1 |
Работен обем | 1998 cм³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 66 (90) / 5000 |
Нм при об/мин | 155 / 3000 |
Макс. скорост | 165 km/h |
Трансмисия | Viergang manuell |
Задвижване | Hinterradantrieb |
Спирачки предни/задни | Scheiben / Trommel |
Гуми на тестовия автомобил | 205 / 70 R 15 T |
Разход (заводски данни) | 12,5 л |
Обем на резервоара | 55 л |
Допустимо общо тегло | 1460 кг |
Шум при преминаване | 76 дБ (A) |
Измерени стойности | |
Ускорение (0-100 км/ч) | 4,7 / 10,2 сек |
Спирачен път от 100 км/ч | 53,7 м |
Тегло / полезен товар | 1117 / 343 кг |
Разпределение на теглото (отпред/отзад) | 55 / 45 % |
Диаметър на завой (наляво/надясно) | 12,4 / 11,8 м |
Шум в купето при 50/100 км/ч | 67 / 76 дБ (A) |
Тестов разход – CO2 | 9,52 л – 289 г/км |
Пробег с едно зареждане | 450 км |