Най-красивият германски Ford

Някога OSI Ford 20M TS беше обект на подигравки, но днес неговата елегантна форма го превръща в автомобил мечта. Затова и цените на малкото останали екземпляри вървят стремглаво нагоре!

2911
2016

Тази история ще се хареса на всеки приятел на олдтаймерите, който държи на своето бижу въпреки състрадателните погледи. OSI Ford от 60-те години се е превърнал от подиграван модел в истински магнит за колекционерите – затова и цените на този Italo-Ford на базата на „коравия“ 20М растат. Aко през 2014-а сравнително запазен екземпляр се продаваше за малко под 40 000 лева, едва две години по-късно трудно ще намерите кола за под 70 000: това е ръст в размер на 76 процента? ОSI е станал много рядък – от общо 1280 регистрани в Германия автомобила днес са останали само около 200.

Италианска „обвивка“ на германска техника

Произвежданият за период от едва години модел от Кьолн умишлено е направен така, че да изглежда като „италианец“. Не би било трудно да бъде сбъркан с Ferrari, Lamborghini или Maserati. Комбинацията от апенински дизайн и Ford 20M TS често е определяна като Discount Maserati – със солидна доза ирония. Техниката под ламарините обаче е солидна – а красавецът, правен от производителя на каросерии Officine Stampaggi Industriali (OSI), рядко е срещан в сервизната мрежа на Ford. Именно в надеждността се крие чарът на тази машина. E, той блика и от други места: ще го усетите при прецизното превключване на предавките с дървената топка на скоростния лост… при въртенето на дървения волан… и при прекрасното ухание на дърво и качествена кожа. И ако за вас „спортен“ не означава „състезателен“, определено ще оцените OSI. Най-приятно е да сменяте предавките поне на 3500 об/мин – дори и да „развъртате“ двигателя до много високи обороти, това няма да ви помогне особено да се придвижвате по-бързо.

Много дърво в интериора: арматурното табло изглежда по-скромно, отколкото е в действителност.

Много дърво в интериора: арматурното табло изглежда по-скромно, отколкото е в действителност.

Окачването изисква повишено внимание. То определено „филтрира“ добре неравностите, но машината има сериозна склонност да се клатушка. Е, вероятно красотата на каросерията е трябвало да бъде достатъчна – защото OSI е GT преди всичко. А за дълги пътувания той разполага с щедро пространство и порядъчна мощност, дори и според днешните разбирания. И вероятно малкото хора, които го имат в гаража си, знаят това добре.

Данни за автомобил OSI Ford
Moтор V6
Клапани/разпределителни валове 12/1
Работен обем 1998 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 66 (90) / 5000
Нм при об/мин 155 / 3000
Макс. скорост 165 km/h
Трансмисия Viergang manuell
Задвижване Hinterradantrieb
Спирачки предни/задни Scheiben / Trommel
Гуми на тестовия автомобил 205 / 70 R 15 T
Разход (заводски данни) 12,5 л
Обем на резервоара 55 л
Допустимо общо тегло 1460 кг
Шум при преминаване 76 дБ (A)
Измерени стойности
Ускорение (0-100 км/ч) 4,7 / 10,2 сек
Спирачен път от 100 км/ч 53,7 м
Тегло / полезен товар 1117 / 343 кг
Разпределение на теглото (отпред/отзад) 55 / 45 %
Диаметър на завой (наляво/надясно) 12,4 / 11,8 м
Шум в купето при 50/100 км/ч 67 / 76 дБ (A)
Тестов разход – CO2 9,52 л – 289 г/км
Пробег с едно зареждане 450 км
Бързата смяна на посока не е любимата дисциплина на този Italo-Ford.

Бързата смяна на посока не е любимата дисциплина на този Italo-Ford.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин