Най-интересните автомобили от Спасовден 2022 (ГАЛЕРИЯ)

0406
2022

Най-старият шофьорски празник – Спасовден става част от официалния календар на българските автомобилисти преди близо 110 години. Честването му е възстановено през 1989 г., като през последните повече от три десетилетия той се отбелязва всяка година (с изключение на пандемичната 2020) от членове, асоциирани организации, съмишленици и симпатизанти на Български автомобилен клуб „Ретро“. Това е най-старото сдружение на любители и колекционери на исторически превозни средства в България, създадено още в края на 80-те години, чиято най-приоритетна изява през годината по традиция събира най-много участници от цялата страна и чужбина.

Това е празник за всички присъстващи, независимо дали имат отношение към ретро техниката. Благодарение на времето и мястото, Спасовден винаги предизвиква и интереса на многобройни групи от чуждестранни туристи, както разбира се и на всички запалени ретро любители, които с нетърпение очакват „премиерите“ на някои от реставрираните наскоро олдтаймери. Тази година традиционното за БАК „Ретро“ събитие се проведе на 4 юни за 32-ри път, и както винаги не липсваха приятни изненади. Най-старият, а и един от най-интересните автомобили, който се показва за първи път пред публика беше Fiat Balilla от 1935 г. на Димитър Кондев. Той е в напълно автентичен, много добре запазен вид и все още е с оригинални италиански регистрационни номера.

Най-старият автомобил на тазгодишното 32-ро издание на Спасовден беше Fiat Balilla от 1935 г., който се показва за първи път пред публика

Константин Пандов също представи за първи път своя реставриран микробус Volkswagen T1 от 1966 г. – добър повод да припомним малко известния факт, че в средата на 60-те години у нас за кратко функционира официално представителнство на марката, което дори договаря монтажа на Т1 в България през 1967 г. Поради настъпилите скоро след това политико-икономически промени обаче тези планове не са осъществени, а работещите по същото време в НРБ монтажни заводи на други западни марки са закрити.

Симпатичен Citroën тип Н от 1958, превърнат в подвижна лавка
Представеният на събитието Citroën тип Н беше украсен със свое умалено копие

Много добро впечатление направиха и още много интересни екземпляри, които се показват за първи път пред публика, като Citroën тип Н, модел 1958 г. на Христо Коцев, Mercedes-Benz 190SL от 1962 г. на Кръстю Димитров, както и перфектно изглеждащо и напълно автентично Porsche 911 T от края на 60-те години.

С възобновяването на клубната дейност, ретро календарът отново е изпълнен много атрактивни събития, част от които по обективни причини се застъпват на една и съща дата. На 4 юни, едновременно със Спасовден се проведе и ежегодният събор на собствениците на американски ретро автомобили и по тази причина очакваното присъствие на отвъдокеански класики беше сведено до символичен минимум. Такива разбира се все пак не липсваха в лицето на някои емблематични за автомобилната история екземпляри като Buick Electra от 1963 г., Ford Probe от първото поколение на модела, което се произвежда от края на 80-те, Ford Mustang от средата на 60-те и др.

Сръбският екипаж на Бранко Видович и Небойша Джорджевич с Alfa Romeo 1750 GTV, модел 1968 г., който пристигна от Белград специално за събитието

Приятна изненада беше и участието на един екипаж от Сърбия. Специално за Спасовден у нас пристигнаха на собствен ход чак от Белград Бранко Видович и Небойша Джорджевич с Alfa Romeo 1750 GTV, модел 1968 г.

Тодор Петров от ретро клуба в Казанлък представи своя автентичен полицейски Volkswagen Passat 32B, модел 1987 г., като самият той също беше с напълно оригинална униформа на западногермански полицай.

Още по темата


ƒ