Най-икономичните дизелови употребявани автомобили


5
ян.
2018

1. Audi A2 1.2 TDI – 3,3 литра

На бензиностанцията миниатюрното дизелово бижу на Audi е най-икономично, но разходите по поддържането са изключително високи. Придърпващата автоматизирана 5-степенна предавателна кутия дразни особено при градско движение, бави се при превключването на скоростите и дълго „се чуди“ коя предавка да избере. Докато не откаже съвсем, като истинският проблем често не се крие в скоростната кутия, а в хидравличния блок, който управлява съединителя и превключването на предавките. Чести са дефектите на лагерите на коляновия вал, на разпределителния вал, на турбокомпресора. Нерядко има течове на масло от комбинираната маслена и вакуумна помпа. Козметичен недостатък са често измъкващите се маркучи на интеркулера. ADAC съобщава и за проблеми със системите за впръскване на гориво при автомобилите, произведени през 2002 г. Ние не препоръчваме модела с 1,2-литров двигател, моделът 1.4 TDI е значително по-добър.

Данни

Модел – A2 1.2 TDI

Раб. обем/к.с. – 1191 см³/61

0-100 км/ч – 14,9 сек.

Макс. ск. – 168 км/ч

 

2. Smart cdi – 3,5 литра

Не е лесно да харесваш Smart. Но този автомобил е истински майстор на икономиите. Двигателя е с много по-голям ресурс от този на VW Lupo ЗL ТDI, освен това няма назъбен ремък. Автоматичната 6-степенна предавателна кутия превключва навреме и пъргаво предавките и рядка се поврежда. Smart е непретенциозен към качествата на маслото, не е необходимо да купувате от прескъпите синтетични видове. Доколкото има проблеми, те са по каросерията. Често се пука от само себе си стъкленият покрив, но който се притеснява от това, може да си вземете Smart кабрио. Така ще се радвате на хубавото време, докато спестявате. Доста проблеми има по окачването. Често има големи хлабини в кормилното управление, шарнирите на предницата лесно се разбиват. При моделите от последните години на производство се наблюдават и течове на масло от двигателя и скоростната кутия. Характерно за Smart е и „подскачащото“ окачване.

Данни

Модел – Smart cdi

Раб. обем/к.с. – 799 см³/41

0-100 км/ч – 20,4 сек

Макс. ск. – 135 км/ч

3. VW Lupo 3L TDI – 3,8 литра

фердинанд Пийх, бившият председател на управителния съвет на VW, спази обещанието си – през лятото на 1999 г. на пазара се появи сериен модел на VW с разход под 3 л/100 км. За съжаление ниската консумация беше съчетана с многобройни технически недостатъци – ненадежден двигател и скоростна кутия, безкрайно дълъг спирачен път и лошо поведение на пъ тя заради тесните гуми с ниско съпротивление на търкаляне. Моторите рядка издържаха повече от 30 000 км. Олекотените седалки се повреждаха, ако водачът тежеше повече от 75 кг. Двигателят работи със суперскъпо масло, агренажният ремък се сменя често, разходите по поддръжката са значителни, така че въпреки ниския разход равносметката показва друго.

Данни

Модел – Lupo 3L TDI

Раб. обем/к.с. – 1191 см³/61

0-100 км/ч – 15,5 сек

Макс. ск. – 165 км/ч

4. Seat Arosa 1,7 SDI – 4,6 литра

По-малка атрактивният брат на VW Lupo се отличава с надеждния си 1, 7 л атмосферен дизелов двигател. Той е без турбокомпресор и сложната система на впръскване помпа-дюза и единственият проблем е поради електронното регулиране на горивонагнетателната помпа. Добро и комфортно окачване, поносимо нива на шума и удобните седалки – с това се характеризира Seat Arosa. Багажникът е доста миниатюрен. Типични проблеми на автомобил от концерна VW – често дефектиращи стъклоповдигачи, ключалки на вратите, шалтер на стартерния електродвигател, чистачки.

 

Данни

Модел – Seat Arosa

Раб. обем/к.с. – 1716 см³/60

0-100 км/ч – 16,1 сек

Макс. ск. – 157 км/ч

 

5. Opel Astra Eco 4 1,7 DTI – 4,7 литра

Есо 4 беше замислен ката пряк конкурент на Lupo ЗL – повече врати, повече място, по-богато оборудване, малка по-висок разход, а цената беше само с 800 марки по-висока. И докато за Lupo не се предлагаха нита люк на покрива, нито климатична инсталация, клиентите на Opel имаха тези опции. Astra също има няколко проблемни зони – например често се разбиват предните шарнирни болтове и кормилните накрайници, некачествени са и назъбените ремъци на разпределителния вал и са дефектни системите за впръскване на гориво.

 

Данни

Модел – Astra Eco 4

Раб. обем/к.с. – 1686 см³/75

0-100 км/ч – 13,5 сек

Макс. ск. – 178 км/ч

 

 

Още по темата

Card image cap
Audi A3 на старо: струва ли си премиум инвестицията?

18
сеп.
2017

Компактният модел A3 е най-търсеният базов модел в света на четирите пръстена. Дали автомобилът отговаря на високите очаквания и след години?

Card image cap
Aвтомобили за начинаещи на цена около 5000 лв.: нашите препоръки

27
февр.
2017

Това са нашите препоръки за употребявани малки автомобили

Card image cap
Opel Zafira Tourer на старо: много място за семейното щастие?

12
мар.
2018

Никой не може да се мери с вановете по отношение на гъвкавостта. А Zafira Tourer с Eврo 6 дизелов двигател вече може да се намери на много добра цена