2017
Новият волан с четири лъча изглежда впечатляващо – и е също толкова приятен на пипане, както обобщават хората от Dacia. В интериора на Sandero той е първото нещо, което ще ви направи впечатление – защото клаксонът вече се активира от самия волан, а не от лостчето отстрани, както беше досега. В най-достъпния модел на румънската марка има още много промени: по радиаторната решетка, по предната и задната броня, както и по фаровете и стоповете.

3-цилиндровият мотор с директно впръскване разполага с регулируема маслена помпа, алуминиев блок и ангренажна верига
Най-съществената промяна обаче е под капака на базовата версия: там вече се „шири“ 3-цилиндров агрегат с обем 1 л, който идва на мястото на 1,2-литровия 4-цилиндров. Моторът „вади“ типичния за подобен род мотори глас и въпреки липсата на свръхпълнене се справя сравнително прилично с 969-те килограма на Sandero. Освен с покупната цена на най-малката Dacia агрегатът радва и на бензиностанцията – защото обявеният от производителя среден разход от 5,2 л/100 км е много близък до реалната консумация, за което свидетелстваше и показанието на бордовия компютър при нашето тестово шофиране. Приятна изненада ни поднесе включването на задна предавка: тогава на дисплея на навигационната система се показа изображението, генерирано от камерата, която клиентите могат да получат срещу доплащане от 400 лева.

4-лъчевият волан и изнесените на вратите бутони за електрическите стъклоповдигачи всъщност са доста съществени промени за клиентите на бюджетната марка
Технически данни
Двигател 3-цил. редови, отпред напр.; Работен обем 998 куб.см; Макс. мощност 54 кВт (73 к.с.) при 6300 об./мин; Макс. въртящ момент 97 Нм при 3500 об./мин; Макс. скорост 151 км/ч; 0-100 км/ч 14,5 сек; Задвижване предно/5-степ. трансмисия; Обем на резервоара 50 л; Д/Ш/В 4069/1994/1530 мм; Обем на багажника 475-1636 л; Тегло 1349 кг; Разход EU-Mix 4,5 л; Емисии СО2 116 г/км; от 13 990 лв.