Най-изгодната Dacia с нов базов мотор

С фейслифта си Sandero получава модерен 3-цилиндров атмосферен агрегат – макар и без турбо, той се справя прилично с леката каросерия


3
февр.
2017

Новият волан с четири лъча изглежда впечатляващо – и е също толкова приятен на пипане, както обобщават хората от Dacia. В интериора на Sandero той е първото нещо, което ще ви направи впечатление – защото клаксонът вече се активира от самия волан, а не от лостчето отстрани, както беше досега. В най-достъпния модел на румънската марка има още много промени: по радиаторната решетка, по предната и задната броня, както и по фаровете и стоповете.

3-цилиндровият мотор с директно впръскване разполага с регулируема маслена помпа, алуминиев блок и ангренажна верига

Най-съществената промяна обаче е под капака на базовата версия: там вече се „шири“ 3-цилиндров агрегат с обем 1 л, който идва на мястото на 1,2-литровия 4-цилиндров. Моторът „вади“ типичния за подобен род мотори глас и въпреки липсата на свръхпълнене се справя сравнително прилично с 969-те килограма на Sandero. Освен с покупната цена на най-малката Dacia агрегатът радва и на бензиностанцията – защото обявеният от производителя среден разход от 5,2 л/100 км е много близък до реалната консумация, за което свидетелстваше и показанието на бордовия компютър при нашето тестово шофиране. Приятна изненада ни поднесе включването на задна предавка: тогава на дисплея на навигационната система се показа изображението, генерирано от камерата, която клиентите могат да получат срещу доплащане от 400 лева.

Срещу 400 лева нискобюджетният хечбек може да получи дори камера за движение на заден ход

Стоповете с 4 отделни правоъгълни елемента са основният акцент в дизайна на задницата

4-лъчевият волан и изнесените на вратите бутони за електрическите стъклоповдигачи всъщност са доста съществени промени за клиентите на бюджетната марка

Технически данни

Двигател 3-цил. редови, отпред напр.; Работен обем 998 куб.см; Макс. мощност 54 кВт (73 к.с.) при 6300 об./мин; Макс. въртящ момент 97 Нм при 3500 об./мин; Макс. скорост 151 км/ч; 0-100 км/ч 14,5 сек; Задвижване предно/5-степ. трансмисия; Обем на резервоара 50 л; Д/Ш/В 4069/1994/1530 мм; Обем на багажника 475-1636 л; Тегло 1349 кг; Разход EU-Mix 4,5 л; Емисии СО2 116 г/км; от 13 990 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >