Най-екстремният краштест: Volvo пуска автомобили от 30 метра

1611
2020

Това е най-екстремният краштест, правен някога от Volvo Cars, и той е от решаващо значение. Специалистите по изваждане на хора от катастрофирали автомобили или отломки на сгради често използват автомобили, подложени на краштест в Центъра за безопасност на Volvo Cars, за да усъвършенстват своите умения за спасяване на човешки животи.

За да позволи на спасителните служби да се подготвят за всяка възможна катастрофа и да симулират силите, които действат при най-екстремните инциденти, извън това, което може да бъде симулирано при обикновени краштестове, Volvo Cars подготви нещо наистина екстремно. За първи път шведите пуснаха няколко нови автомобила Volvo от височина 30 метра с помощта на кран.

Така автомобилите получиха толкова сериозни щети, че да бъде пресъздадено адекватно състоянието на автомобил след инцидент от най-тежък тип – например катастрофа без участието на други превозни средства с висока скорост, удар на лек автомобил в камион, или сериозен страничен удар.

В такива ситуации хората в автомобила обикновено са в критично състояние. Ето защо се налага хората да бъдат извадени от колата и транспортирани до болница възможно най-бързо. Това става с помощта на специални хидравлични спасителни инструменти, известни като „челюсти на живота“. Специалистите по изваждане на хора при инциденти често говорят за „златния час“: в него те трябва да изкарат и да отведат пациент в болницата след катастрофата.

Всички изводи, направени след катастрофите и произтичащите от това дейности по симулирано изваждане на пътници, ще бъдат събрани в обстоен доклад. Този доклад ще бъде предоставен безплатно на други спасителни отряди, което ще им позволи да се възползват от натрупания опит и да доразвият своите способности за спасяване на живот.

Volvo Cars drops new cars from 30 metres to help rescue services save lives

Обикновено спасителните екипи получават коли за тренинг от автогробища. Но тези машини често са 20-годишни. А по отношение на якостта на стоманата, конструкцията на защитната клетката за пасажерите и цялостната устойчивост на удара има огромна разлика между съвременните автомобили и тези, отпреди 15-20 години. А при новите модели Volvo са направени едни от най-твърдите стомани, използвани в съвременните автомобили. Ето защо спасителите трябва непрекъснато да се обучават с по-нови коли и да адаптират методи и начина си на работа спрямо тях.

Общо десет нови автомобила от различни модели Volvo бяха пуснати по няколко пъти от крана. Преди падането инженерите по безопасност на Volvo Cars направиха точни изчисления за това при какво налягане и на каква сила трябва да бъде подложен всеки автомобил, за да достигне желаното ниво на щети.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин