Най-екстремната Astra, правена някога от Opel!


12
окт.
2020

Opel може да прави и доста екстремни коли: Astra X-Treme е незначително „по-мека“ от бегачката от DTM и през 2001 г. има за цел да покаже, какво може OPC. Изкараха я от гаража специално за AUTO BILD!

Рядко името подхожда толкова добре на един автомобил, какъвто е случаят с Astra X-Treme През 2001 г. Opel показва студията OPC на автомобилния салон в Женева и по този начин иска да демонстрира, на какво е способна марката. Имало е поне десет предварителни поръчки, като е планирана малка серия с цена от седемцифрена сума в германски марки – на бройка. Накра все пак нещата остават до този единствен прототип. Доскоро той е бил част от колекция от състезателни автомобили, докато Opel Klassik го купува обратно. Специално за AUTO BILD тази екстремна Astra бе изкарана от гаража!

Макар и да прозира Astra G, „бегачката“ не е базирана на серийното Coupé. Като база служи автомобилът от DTM за сезон 2000 – със шасито и задвижването. Отпред работи 4-литров V8 двигател на Cadillac.

4-литров V8 мотор с 444 к.с.

Тази свръх-Astra разполага с 444 к.с., а максималният въртящ момент е 530 Нм. Задвижването е задно. Трансмисията е несинхронизирана, секвенциална 6-степенна. Спирачните апарати са карбонови, а джантите са с централно разположен болт. Каросерията е карбонова, а на снимките се виждат брутално широки калници, пластмасови стъкла, огромно регулиращо се задно крило и други елементи от моторния спорт. Динамичните характеристики: 3,9 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч и максимална скорост от 330 км/ч.

Двигателят е разположен в кокпита

Усещането във вътрешното пространство е типично за състезателна кола. Алкантара, алуминий и лакирана клетка срещу преобръщане доминират в кокпита. Позицията на седене е изключително ниска и изнесена доста назад, като главата ви е на нивото на средната колона. Причината – половината от двигателя на практика влиза в кокпита. Страхотно за пистата, но не и за всекидневието. Седалките са тесни тип корито с колани а ла тиранти. Вертикалният волан е от Opel Speedster, а заедно със скоростния лост това са единствените серийни части. Водачът гледа към дигитален скоростомер, а в централната конзола са разположени въртящи се превключватели, бутони и предупредителни светлини. В кокпита естествено има пожарогасител – там се намира и отвора за доливане на моторно масло. Чаровно! Разбира се няма никакви асистенти за водача. За съжаление ние можахме да се насладим на тази свръх-Astra само в неподвижно състояние. Принципно можехме и да я покараме, но за целта ни бе необходим компютър с Windows – за стартиране на системите. Освен това автомобилът не е бил в движение изключително дълго време. Само за стартиране на двигателя би трябвало да похарчим около 4000 лв. Жалко. Все пак: преди 18 години AUTO BILD действително тества Astra X-Treme.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >