2023
Междинни резултати от продължителните тестове на AUTO BILD
КОГАТО СЛЕД 1050 КИЛОМЕТРА ти се наложи да зареждаш, се питаш: къде е резервоарът? Когато после налееш 63 литра дизел, се чудиш: възможно ли е това? Да, възможно е, ако караш V90 Cross Country, както се кара едно Volvo: равномерно, спокойно и без бързи скорости в завоите. А и този автомобили не може така, това Volvo обича дългия път. Нищо ново, познато ни е от 2016 г. Комбито от висок клас е на пазара от седем години, но е толкова зряло, че направо му сваляме шапка. Например за мултимедията, иначе слабото място на шведите. Сега те са интегрирали Google; натискаш бутона за системата за гласови команди, казваш къде искаш да отидеш, и системата реагира светкавично и по време на маршрута предлага най-бързите опции. Връщаме се към зареждането след пробег от 1050 километра, при разход от 6 литра. Можеше и да вдигнем разхода по магистралата, тъй като при висока скорост измерихме 9,3 л/100 километра. Този дизелов модел обаче изобщо не обича такива работи. Първо максималната му скорост е ограничена на 180 км/ч, второ е шумен и трето управлението му е нервно. Така ние виждаме V90 като това, което всъщност представлява: най-доброто от двата свята, огромно комби и с просвет от 19,5 сантиметра SUV в лека версия.
+ майстор на дългия път, най-после с добра мултимедийна система, страхотна изработка.
– ограничена на 180 км/ч максимална скорост, управлението няма добра обратна връзка, управление на кокпита само чрез монитора.
VOLVO V90 CROSS COUNTRY B5
СТАРТ 15-ти декември 2022 г.
ЦЕНА С ЕКСТРИТЕ 92.930 евро
ДОСЕГА СМЕ ИЗМИНАЛИ 22568 км
ТЕСТОВ РАЗХОД НА ГОРИВО 6,5 л дизел/100 км