Най-добрият Ranger в историята

0401
2023

Без преувеличение можем да кажем, че Ranger е един от символите на Америка. Ford произвежда здравата машина от 1982 година в САЩ. С вече седем поколения моделът има сериозна история зад кабината си. Актуалният Ranger има амбицията буквално да схруска конкурентите си Toyota Hilux и Volkswagen Amarok. Заедно с направените сериозни подобрения пикапът е запазил автентичния стил, характерен за успешния му предшественик.

Дългият внушителните 5,33 метра лекотоварен автомобил по избор може да бъде с единична или двойна кабина с четири врати. До петима пътници могат да се настанят на предните седалки и задния ред. Увеличената площ на зоната за товари може да поеме близо един тон карго. Серийното задвижване на четирите колела с блокаж на диференциала превръща Ranger в издръжлив офроуд звяр. В сравнение с предходния модел екстериорът му е с много силно изразени линии и ръбове. С възможността си да тегли до 3,5 тона прикачени товари пикапът е идеално решение за гъвкав транспорт с тежки ремаркета.

През 2011 Ranger стана първият пикап с 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Същия резултат заслужи и последното поколение на модела.

Ако очаквате в кабината да цари дух на проветриво фабрично хале, сте сбъркали посоката на движение. Нищо подобно! Прогресът е осезаем още с отварянето на вратата. Арматурното табло на Ranger е последен писък на модата. Страхотна свързаност и инфотейнмънт от актуалната SYNC система на Ford, достъпна от 10- или 12-инчови изправени екрани с тъчфункция.

С подмяната на модела всички асистиращи режими и решения за топсигурност за пътниците са изцяло обновени и на най-високото възможно ниво на техниката: от автоматичното предупреждение за наличен страничен трафик до интелигентния асистент за паркиране. На борда на Ranger работи също нова камера с пълен обхват от 360 градуса, която съществено подпомага водача в пресечени терени с ограничена видимост. В допълнение в тъмните часове на денонощието може да разчитате на също така новите специални светлини, предвидени да огряват периметъра около колата отново без пропуск на пълни 360 градуса.

Характерни предни светлини

Прехвърлянето на мощността се извършва или чрез механична 6-степенна предавателна кутия, или с автоматична трансмисия, която може да бъде с 6 или 10 скорости, за по-сериозните моторизации. Три дизелови модификации са налични в портфолиото на Ranger. Два 2-литрови 4-цилиндрови турбоагрегата със 170 и 205 к.с., както и 3-литров V6 с 240 к.с. (новост в гамата), с още повече увереност, прецизност и издръжливост за изпълнение на особено тежки задачи.

Нов 3-литров дизелов V6

Двулитровият дизел в Ranger XLT и Ranger Limited със 170 к.с. по избор е оборудван с 6-степенна механична или автоматична скоростна кутия. Предаването на мощността се извършва чрез електронна система за задвижване на всички колела, която позволява превключване между задна ос и 4х4 дори по време на движение. Популярният Ranger Wildtrak е с турбодизел и отново 170 к.с., и само 6-степенен автоматик или с 2-литровия битурбо и 205 к.с. в комбинация с 10-степенна автоматична кутия и постоянно задвижване на четирите колела с електронно управление.
И докато базовите версии са неуморни „работни коне“, Limited и Wildtrack са луксозни пикапи за клиенти, които ходят на лов, дърпат каравана или лодка или просто обичат офроуд. Нова е версията Platinum (на снимките), която комбинира лукс с офроуд пригодност.

Джанти с изискан дизайн

Управлението и комфортът в купето почти не се различават от познатото ни в стойностни леки автомобили. Без преувеличение царската позиция на седене и зрителната перспектива от почти два метра височина в комбинация с относително твърдото окачване ни сигнализират основната функция на този разкошен автомобил: здравата машина е издръжливо на сурови условия транспортно средство!

Кокпит с огромен дисплей в портретен формат, просторно купе

ИЗВОД

Здрава изработка с много добро качество, оборудвани с вероятно най-добрите двигатели по отношение на динамика, управление и удоволствие в масовия сегмент. С интерес очакваме появата
на Ranger с бензинов Plug-in хибрид.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин