Най-добрият ми приятел се казва Toyota


4
апр.
2016

ВЕРНОСТТА ОПРЕДЕЛЕНО е сериозно нещо. За Яник Бендер (32), притежател на MR2, от Марбург в провинция Хесен: „Никога няма да продам моята Toyota.“
Навремето, когато взел шофьорската си книжка, търсел открит автомобил и намерил спортния MR2. Било любов от пръв поглед – тя продължава и до днес. Яник никога не е карал своя двуместен модел на сняг и лед, вместо това е „смъкнал“ каросерията му, сложил му е 18-цолови джанти и спортен ауспух. Останалото е и си остава оригинално, „включително и лакът“, подчертава той.

Произвежданото от 1995 г. Coupé със средно разположен двигател никога не му е създавало проблеми. Само веднъж спукал двете задни гуми по време на път, а наскоро му се счупила и антената. Яник доста се изненадал от цената на антената като резервна част, но това всъщност не е учудващо – произведеният през 1995 MR2 се приближава към възрастта на йънгтаймерите.

Верността не е случайно нещо, когато качеството е на ниво – какъвто е случаят при Celica, Land Cruiser и MR2

Верността не е случайно нещо, когато качеството е на ниво – какъвто е случаят при Celica, Land Cruiser и MR2

Това, че се е преместил да живее в друго населено място, за да получи регистрационен номер MR-II 95, е само слух. Поне така твърди Яник. Но всъщност е напълно възможно, нали? Човекът дори не си е залепил плакета за фини твърди частици на предното стъкло – за да не разваля това грозно зелено нещо визията на автомобила му. Егон Биндер (52) влиза в контакт с японците много по-рано от Яник. „Баща ми имаше една от първите коли Toyota в Леверкузен“, спомня си той. Инженерът си купува своята Celica TA22 LT още преди да е изкарал шофьорската си книжка – и днес все още е неин притежател: „Този модел е минал през всякакви възможни тунинг тенденции.“ Евентуална раздяла обаче е абсолютно невъзможна – това се отнася и за останалите му четири модела на Toyota. Особено пък за жълтата му Celica GT от 1974 г. – мъжът я е търсил в продължение на 15 години. Той инвестира в реставрирането на екземпляра девет години от свободното си време – сега неговата мечтана Celica изглежда възможно най-оригинална. Части пристигат дори от Австралия: емблемата GT на задницата е една от редките резервни части.

Хенинг Хобайн се грижи за модела с двойно задвижване, получен като наследство от най-добрия му приятел през 2005 г. Bolzi, или Land Cruiser, има главини за свободен ход

Хенинг Хобайн се грижи за модела с двойно задвижване, получен като наследство от най-добрия му приятел през 2005 г. Bolzi, или Land Cruiser, има главини за свободен ход

Хенинг Хобайн (71) от Плетенбург (провинция Северен Рейн-Вестфалия) няма подобен проблем. През 1989 г. Детлеф, най-добрият му приятел още от детската градина, сбъдва голямата си мечта с Land Cruiser J7. Преди да почине през 2005 г., той кара Хенинг да му обещае, че ще се грижи за Bolzi – кръстен е Bolzi, тъй като навремето регистрационният му номер бил BO-LZ 34.

Оттогава Хенинг го кара само през лятото, винаги със свален покрив. Към момента на фотосесията километражът на Bolzi показва 440044 километра – това е знак. Мечтата на Детлеф продължава да е жива и според Хенинг вероятно Bolzi усеща тази вярност. Ние сме сигурни: тя наистина съществува.

 

Още по темата

Card image cap
Първа снимка на Aston Martin DB11

17
февр.
2016

Ето как ще изглежда новият Aston Martin DB11. Първата фотография на новия британския суперспортист с V12-мотор се появи още преди официалната премиера

Card image cap

В последния брой:

Архив >