2018
Малкото алуминиево Audi е един от най – надеждните автомобили изобщо, но трябва да направим и някои уговорки. Първо – забравете за 1.2 TDI, чиято автоматизирана трансмисия и съединител причиняват повече неприятности, отколкото да водят до икономии на гориво. Второ – не се опитвайте да „модифицирате“ дизелите. Защото голяма част от регистрираните повреди по TDI двигателите като дефектни турбокомпресори, прогорели гарнитури на цилиндровата глава или изхлузени маркучи на нагнетявания въздух се дължат на повишаване на мощноспа с т. нар. чиптунинг.
Проблемите с „побърканата“ електроника също често се дължат на подобни намеси. Но като цяло проблемите с автомобила са по-скоро рядкост. Такива са единичните случаи на скъсани ангренажни ремъци при бензиновите двигатели, дефектните бобини на запалването или течовете на хидравлично масло от тръбопроводите на сервоупра влението. Понякога се откача кората под двигателя. Обхваналата целия концерн сервиэна акция за ремонт н корекцни по повод на тандемните помпи не подмина и А2. Искаме обаче да ви предупредим за още една „екстра“ – при големия стькле н люк на покрива с име Ореn Sky често се късат жилата за управление. При това стъкленнят купол се заклещва във водачите си и може сериозно да ги изкриви, ако задвижването не се изключи навреме. Понякога се откача и тапицерията на тавана, но това е дреболия.
Honda Jazz е близка до идеала „надежден автомобил“ , почти не се наблюдават типични дефекти. Тук следва да споменем понякога изгарящия предохранител на електрическата бензинова помпа, който е виновен за малкото случаи, когато колата е оставяла пътниците си на пътя. Трябва да отбележим обаче, че качеството на изработката на малката Honda не е достатъчно високо – при продължнтелния тест на AUTO BILD ние отбеляэахме огнища на корозия по някои детайли и по ръбовете на каросерията, след 2 години ауспухът беше доста ръждясал, по съединенията на кабелите също се забелязваше корозия. Освен това TUV отбелязва прекалено често короэия по спирачните тръбопроводи, както и недостатъчна ефективност на дисковите спирачки на задната ос.
Досега Opel Meriva не е имал сериозни „провинения“. Той е от тези автомобили, които относително рядкo ще ви оставят на пътя, но често ще ви нервират с разни дребни проблеми. Така например автоматизираната механична трансмисия често не работи коректно, ключалката на запалването на волана блокира, а при бензиновите двигатели от първите години на производство често се отбелязва твърде висок разход на масло. За сметка на това оплакванията от дизеловите двигатели са редки – понякога се откача маркучът за нагнетявания вьздух, редки са проблемите с електрониката на впрьскването. Но тези проблеми са познати и при бензиновите двигатели. Освен това през 2003 г. Ореl монтира една партида ненадеждни горивни помпи. През същата година имаше и доста оплаквания от запушени от сажди клапани на системата за рециркулация на отработени газове, вследствие на което оборотите на празен ход ставаха нестабилни.
Mercedes А-класа от първото поколение може и да не прави впечатление на особено качествен и добре сглобен автомобил, но в дългосрочен план доказа стабилност също като „вечните“ таксита Mercedes. Но даже и те страдаха от проблеми с окачването , като разби ти надлъжни носачи на задната ос, счупени пружини и тропащи стабилизаторни прътове. Надеждността е много висока, А-класата рядко ще ви остави на пътя. Въпреки това следва да отбележим някои типични слаби места – охлаждането на двигателя, и една от причините е, че цялата тази техника е скрита от погледа. Така например за смяна на водната помпа се налага почти пълен демонтаж на двигателя – една операция, която отнема около 4 часа и съответно е доста скъпа. Проблеми причинява и пистовият ремък, тъй като неговото износване е трудно да бъде установено – поради „скрития“ двигател почти е невъзможно ремъкът да бъде огледан. В първите години на производство често отказваха стартерните електродвигатели, но междувременно вече се монтира подобрен възел. Порьозните и раэдути спирачни маркучи все още са актуални. При дизелите също така нерядко се наблюдават течове на гориво от тръбопроводите с високо налягане на Common-Rail впръскването.