2018
Mercedes SL (R129)
Още преди една година ви обърнахме внимание на един факт – който cera си купи един добре запазен употребяван SL и се грижи добре за него, ще избегне най-големия разход при един автомобил – загубата на стойност. Но все п ак трябва да обичате този вид финансова инвестиция на колела от 90-те години. Защото поведението на пътя на R129 с неговото кормил но управление тип „червяк ролка“ прилича по-скоро на някое такси, отколкото на спортен автомобил. Освен това при пробег над 100 000 км луфтовете в кормилното управление стават доста забележими, което се отразява негативно на стабилността по курса. Но комфортът е безупречен, едва ли може да намерите по-добри седалки от тези в SL, а напълно автоматичният гюрук най-често работи добре. Естествено изпитанията на времето не подминават и скъпите автомобили. Проблемни при този Mercedes са кормилните накрайници, лагерите на задните главини, честите течове на масло от диференциала или иначе относително надеждния пистов ремък. За сметка на това двигателите са много солидни, единствено ранните версии на 300 SL-24 понякога харчат твърде много масло.
BMW Серия 3 Cabrio (E46)
От септември 1985 г. откритата 3- та серия е на челни места в списъците на най-желаните автомобили, и то вече четвърто поколение. Но в определената от нас ценова категория в най-добрия случай се вмества произвежданият до 2006 г. предшественик на актуалния модел, и то с доста уговорки. Все пак не е желателно да изберете леко немощния 318, един шестцилиндров двигател повишава удоволствието от шофирането, и то точно при BMW. И тъй като всички се нахвърлят на 330Сi, съвсем леко по-слабия 325 остава в сянка – също и като цена . Проблемите с техниката са редки, двигателите и трансмисиите са стабилни – лекото виене от задния мост до голяма степен е нормално. Задължително е обаче внимателно да проверите напълно автоматичния гюрук, защото поправката на механиката му е трудна и най-вече скъпа задача. Естествено, и това BMW показва познатите слабости по предното окачване, а TUV често критикува ръчната спирачка . Е46 практически не страда от ръжда, а изработката и сглобката са близки до перфектните.
Honda S 2000
Honda S 2000 всъщност е по-скоро открит спортен автомобил, отколкото кабриолет. По такъв начин го възприемат и неговите фенове, които са влюбени в крещящия четирицилиндров агрегат и в интернет форумите най-често обсъждат оптималните моменти за превключване на предавките. На това се дължи и най-големият проблем при S 2000 – екземплярите в оригинално състояние са рядкост, повечето са „индивидуализирани“ с много спорни тунинг-добавки. Не искаме да подлагаме на обсъждане вкуса на феновете, но техническите намеси не са желателни – животът на двигателя екстремно се съкращава при тунинг с открити смукателни пътища без въздушен филтър. Двигателят е много стабилен, но бруталните форсирания след студен старт и занемарената поддръжка силно съкращават живота на автомобила. Протритите места по гюрука и пластмасовите эадни стъкла на автомобилите, произведени до 2002 г., също са досадни. Важно е да се знае, че ESP (което при Honda се нарича VSA) се монтира серийно и без доплащане едва от края на 2005 г. При по-ранните модели овладяването на пъргавото, но и не особено стабилно окачване е изцяло задача на водача.
Audi TT Roadster
Също и като Honda, Audi ТТ Roadster може да се управлява като истински спортен автомобил. Но той прави това по-малко агресивно, защото двигателите му не се развъртат ката зъболекарски машинки. Всъщност турбобензиновите четирицилиндрови двигатели и якият 3,2-литров V6 идват от Golf IV, само че при него не се предлага вариант с мощност 225 к.с. Въпреки че по принцип са надеждни, двигателите са изключително чувствителни към добрата поддръжка. Многото проблеми с ангренажните ремъци и последващите щети по двигателя се дължат на занемарена поддръжка. Ако си направите труда да се запознаете с интернет форумите на водачите на ТТ, ще ви направи впечатление, че всеки втори автомобил е бил подложен на чип-тунинг – а с това се обяснява и високият брой проблеми с турбокомпресорите и скъсаните клапани. Повредите по скоростната кутия също най-често се дължат на такива манипулации, докато стопените съединители в повечето случаи се дължат на недостатъчните умения на водачите. Изходът е да изберете великолепната DSG трансмисия, която за съжаление се предлага само при 3,2-литровия двигател. Предимството на TT – ESP е серийно, перфектната изработка – също. Въпреки това с напредването на възрастта устойчивостта на каросерията към усукване леко намалява.
Alfa Spider
Красив и капризен като примадона, великолепни двигатели, почти никаква устойчивост на каросерията към усукване. Проблеми с ангренажни ремъци, скоростната кутия, съединителя и електрическата инсталация, гюрукът твърде рядко уплътнява добре. Автомобил за фенове.
BMW Z4
Феновете обичат Z, който не може да се похвали с комфорт. Поведението на пътя е като на суперспортен автомобил, много устойчива на ускуване каросерия, пъргава управляемост, висока надеждност. Проблеми – електроника, контактен ключ, облицовки на двигателя.
Audi A4 Cabrio
Много солиден четириместен автомобил, с перфектна изработка, голям избор от двигатели, също и дизели. Добър гюрук, ниски нива на шум. Проблемни зони – ангренжаен ремък, дебитометър, Multitronic.
Jaguar XK8
Истински бъдещ класик, много скъпа поддръжка, често течове на масло, износени тампони на окачването, дефекти по автоматичната трансмисия до септември 2003 г., ненадеждна като цяло електроника, в отделни случаи и ръжда.
Saab 9-3
Добре оборудван, комфортен четириместен автомобил, но с недостатъчна устойчивост на каросерията към усукване. Общото впечатление е, че е надежден, но има проблеми с двигателя, електрониката, стартера, алтернатора, климатичната инсталация и гюрука.