Най-добрата Octavia на всички времена


25
окт.
2020

Тайната на успеха на чехите винаги е била такава: цената на модела е като на компактен, а предлаганото място – като на автомобил от средния клас. Над 6,5 милиона автомобила Octavia са продадени от 1996 г. досега. Четвъртото поколение на Škoda Octavia е още по-голямо и просторно, а вътрешното пространство залага на дигитализация. Отпред Octavia е получила нова броня, както и нови, динамично изглеждащи LED фарове. Задните светлини са позиционирани хоризонтално, като придават на автомобила по-модерен и по-широк изглед.

В интериора има нов волан, нови седалки, нови монитори (два 10-инчови – за дигиталните уреди и на инфотейнмънт системата). Базовата инфотейнмънт система е с 8,25-инчов дисплей, а при по-голямата няма бутони, като например силата на звука или температурата се регулират чрез плъзгане с пръст наляво и надясно в долната част на дисплея. Отпред можете да си поръчате ергономични седалки, които се отопляват, вентилират и масажират. Отзад има още повече пространство за краката. Качеството на изработка е на много добро ниво.

Трите нови дизелови мотора (115 до 200 к.с.) са от новоразработеното поколение Evo: По метода „Twindosing“ се впръсква AdBlue преди двата последователно разложени SCR катализатора. Посредством този метод и втория катализатор се редуцира с около 80 процента отделянето на азотни оксиди.

Във вътрешното пространство на четвъртото поколение на Octavia правят впечатление новият волан, който е по-малък и е с два лъча, както и по-високото позициониране на монитора на инфотейнмънт системата

Тестваната от нас версия на Škoda Octavia бе с 2-литров дизелов мотор със 115 к.с. и с ръчна скоростна кутия. С този мотор никога няма да се чувствате недостатъчно добре моторизирани. И ще се радвате на разход на гориво от порядъка на под 4 л/100 км.Моторизациите на новата Škoda Octavia: Plug-in хибрид с 204 к.с. системна мощност, Octavia G-Tec с разполагащо със 130 к.с. задвижване на метан (с ръчни скорости или DSG трансмисия). Иначе има три бензинови и три дизелови агрегата. Както и два бензинови варианта с мек хибрид със 110 и 150 к.с.

На магистралата Octavia се чувства „в свои води“. Шумоизолацията е на добро ниво и е значително подобрена в сравнение с тази на предшественика – проникващият отвън шум е в рамките на приличното. Управлението на „чеха“ е прецизно, а също екзактното и леко превключване на 6-степенната механична скоростна кутия и увереното окачване ще задоволят всякакви претенции.

Освен серийното окачване за Octavia се предлагат още три вида: по-ниско с 15 мм спортно окачване, окачване за лоши пътища с 15 мм по-голям клиренс, както и окачване с адаптивни амортисьори. Комфортът на возене е добър, а управляемостта – доста балансирана.
Новата Octavia предлага голям брой асистенти за водача, сред които асистент, който подпомага водача при избягване на сблъсък с пешеходец, велосипедист или друг автомобил чрез усилване на завиването, асистент за слизане от автомобила, който предупреждава водача при опасност от приближаващ друг автомобил или велосипедист.

Цената на новата Škoda Octavia стартира от 37 960 лв.

ПО КАКВО СЕ РАЗЛИЧАВАТ ДВЕТЕ ПОКОЛЕНИЯ НА OCTAVIA?

Започваме сравнението от размерите: новата Octavia е пораснала, макар и не много – с дължина от 4689 милиметра седанът е с 2 см по-дълъг от предшественика си, докато комбито е пораснало с 22 милиметра. На широчина увеличението е с 15 милиметра. Вместимостта на багажника на комбито е увеличена с 30 литра до 640 л, докато при седана товарният отсек побира 600 литра – с 10 повече от преди.

Седанът изглежда малко по-стилен в сравнение с досега. Като цяло хората от Škoda са използвали и комбинирали умело елементи на Scala и Superb в новата Octavia. Естествено без радикални експерименти. Прави впечатление, че двойните фарове на досегашния модел са останали в историята.

Skoda са модифицирали предницата на Octavia – вместо четири фара (при предшественика вляво) сега има изцяло LED фарове. Широката радиаторна решетка с хромирана рамка е разположена малко по-ниско

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >