ВКЛЮЧЕНИ ЛИ СА ДВИГАТЕЛИТЕ? В КАБИНАТА на Фред Хартвиг цари при- зрачна тишина. Аз очаквах друго, тъй като Goldhofer AST-1 X, в който седя, има два 16-литрови дизелови агрегата с 1360 к.с. А в ауспуховите тръби могат да се поберат хандбални топки.
Намираме се на летище Франкфурт на Майн. На метри от мен всяка минута излизат и кацат огромни самолети. В климатизираната кабина на най-големия влекач на самолети в света се чува само леко бръмчене. Задачата на 14-те влекача, които са на смяна тук всеки ден, е проста: да връщат самолетите от гейта до пистата. Тъй като самолетите нямат задна предавка. Освен това много авиолинии възлагат на влекачите транспортирането на самолетите си за по-дълги разстояния – от мястото за паркиране до гейта или обратно, за да не се налага стартиране на двигателите и по този начин да бъде спестен керосин.

560 тона е максималното тегло на Airbus A380 при стартиране. Едно зареждане догоре
струва 280 000 лв.
Изведнъж все пак става шумно: Хартвиг получава задача по радиостанцията. Той потвърждава, повтаряйки задачата. С натискане на бутон конзолата, на която са закрепени шофьорската седалка, педалите и воланът, се завърта. Вече не сме успоредно на двете писти (за кацане и излитане), а гледаме към задницата на Goldhofer, който има задно стъкло с размерите на такова на малък автомобил. Пред нас паркира Boeing 787 на авиокомпания Air China. Самолетът трябва да бъде закаран до гейт B48 от другата страна на двете писти за излитане. Хартвиг бавно насочва отвора на 42-тонния колос около предния колесник на самолета.
Продължете на следващата страница