Най-важното за шумните ауспуси


20
дек.
2019

Около 1 през нощта на улица „Репербан“ в Хамбург е въпрос на чест да имаш ауспух с клапи… Поне за младите „тежкарчета“, познати като Autoposer в Германия. Именно Хамбург е смятан за тяхната столица. Там млади мъже с мощни и атрактивни автомобили се разкарват на пръв поглед безцелно. „Autoposer-ите правят всичко възможно, за да ги взeмат на сериозно“, казва главен комисар Тобиас Хенш. Ръководителят на контролната група Autoposer знае добре: „Техният ексхибиционизъм е безграничен.“

Напоследък за фукльовците дори по-важно от скоростта, която развива автомобилът, се оказва звукът, който генерира. Естествено – колкото по-шумно, толкова по-добре. 100 децибела и дори отгоре не са рядкост. А по отношение на агресивния звук от двигателите „сцената“ по пътищата невинаги отговаря на законовите норми.
Според германския закон за движение по пътищата при новите модели автомобили след 1 юли 2016 г. са допустими между 72 и 75 децибела – и колкото по-висока е мощността на двигателя, толкова по-шумен е разрешено да бъде автомобилът. В България принципът е същият – но тук границите варират от 74 до 80 децибела (в зависимост от мощността на двигателя, типа МПС, максимално допустимата маса). До 2026 г. ЕС предвижда да свали граничните стойности с до 4 децибела, за да намали натоварването от шума върху хората.

Мечтата на позьорите: когато са отворени, системите с клапи на спортните изпускателни уредби генерират много шум и привличат внимание (на снимката – Corvette C7)

В момента обаче автомобилите на Autoposer-ите, както и серийни модели с много „коне“ под капака, клапи в ауспуха и звукови генератори са значително по-шумни – и то при нормално шофиране. Как е възможно това?

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >