Когато дойде време да сложите зимните си гуми, се уверете, че те са все още използваеми. Един лесен и популярен трик се състои в това да използвате монета от от два лева, за да проверите дълбочината на протектора. Проверката на Индикатора за Безопасно Шофиране (Driving Safety Indicator, DSI) обаче е много по-лесна. Този Индикатор е наличен във всички продукти на Nokian Tyres и представлява поредица от числа върху повърхността на протектора, които ви позволяват да проверите оставащия протектор в проценти, тъй като номерата постепенно изчезват с износването. Най-високото видимо число обозначава оставащата дълбочина на протектора.
Дълбочината на протектора е особено важна за шофиране в киша, хлъзгави пътища, а определящи са и ламелите, които в подобна ситуация имат по-голямо значение. Сцеплението на зимните гуми без шипове се дължи на протектора, шарката на протектора и използваните за тях материали, затова потребителите е нужно да следят за състоянието на ламелите и жлебовете. Сцеплението е възможно благодарение на острите ръбове на ламелите и на меката каучукова смес, от която са направени. Ако ламелите са изпилени, заоблени по ръбовете и твърди вместо гъвкави, това означава, че гумата е загубила сцеплението си.
Нещо повече – масово новите автомобили имат предно задвижване, по-тежки са в предната си част, а мощността на двигателя е по-висока от преди. Агресивният стил на шофиране ускорява износването още повече.
Първите появи на нощен скреж са знак, че е време да поставите зимните си гуми. По това време сенчестите участъци може да са замръзнали рано сутрин. Нужно е да внимавате, когато извършвате смяната.
Мартин Дражик, Продуктов мениджър на Nokian Tyres, ни напомня, че някои гуми имат определена посока на въртене. Гумата има шарка със стрелки, чиято посока на движение, трябва да е напред. Ако гумите бъдат поставени не както трябва, нямата да осигуряват предвиденото сцепление, нужно за по-взискателното зимно време.
„Винаги настройвайте правилно налягане в гумите си, преди да ги смените. Понякога хората шофират до бензиностанцията, за да проверят налягането си едва когато вече са поставили зимните си гуми. Ако две от гумите ви имат много ниско налягане, например, те могат да бъдат повредени, докато карате към бензиностанцията.“, казва Дражик.
Продължете на следващата страница