2025
Цели 23 години – толкова много време е изминала, откакто Mazda извади на пазара първата Mazda 6. А междувременно – след две смени на поколенията – вече имаме среща с четвъртата генерация, като новата Mazda 6 за първи път става електрическа, и ще се предлага под наименованието Mazda 6е. Предлагаме да разгледаме автомобила по-внимателно заедно!
Цели 23 години – толкова много време е изминала, откакто Mazda извади на пазара първата Mazda 6. А междувременно – след две смени на поколенията – вече имаме четвърта генерация, паркирана до мен, като новата Mazda 6 за първи път става електрическа, и ще се предлага под наименованието Mazda 6е. Предлагам да разгледаме автомобила по-внимателно заедно.
Стартираме от предницата, познавачите на Mazda вече са забелязали, че този модел по принцип вече го познаваме. Защото той вече бе представен в Китай под наименованието Mazda EZ-6. Сега тук имаме европейската версия, която основно осе отличава по това, че голямата предна решетка с ефектните елементи по нея няма подсветка. Единственото осветление отпред при европейския модел е при тази дъга тук, като и тези елементи в стил пчелна пита встрани, които едновременно индикират нивото на заряд в батерията. Да минем сега към външната страна и към тези изключително стеснени фарове, като това между другото са само дневните светлини, защото основния фар е скрит доста добре и преместен в периферията на решетката. Освен това от външната страна имаме въздушни завеси, които съществено подобряват аеродинамиката, а като продължим със страничния профил, отчитаме доста серозни пропорции. Тук имаме 4,92 м външна дължина, 1,89 ширина и 1,49 м височина. Всичко това впоследствие се комбинира с междуосие от 2,90 м. А пък серийно винаги се предлагат джанти с размер 19 цола. Тук виждаме основния дизайн, който се предлага директно от завода, но твърде вероятно на по-късен етап ще последват и други видове джанти с различен дизайн. Но нека се върнем още веднъж към линията на страничния профил. От една страна, тук има една доста гладка и права линия, но в същото време ръбовете са доста отчетливо оформени, а тук в страни имаме още един особен елемент, който според Mazda, когато светлината попадне удачно върху него, следва да изглежда като спортна лодка, която светкавично пори вълните. И след като разгледахме предницата и страничния профил, нека сега продължим със задницата. Като разглеждаме автомобила отзад, откриваме още някои класически за Mazda елементи, най-вече те се крият в задните светлини. Имам предвид тези пръстени в графиката, които са налични също и при предходни модели – например RX-7, но и при по-старата версия на Mazda 6. Освен това тук също имаме непрекъсната светлинна лента, отново със същите графични елементи, които вече видяхме също и отпред. След това в центъра вече нямаме лого на Mazda, а само надпис с доста изчистени като шрифт букви. По-нагоре е поставен спойлер, който при скорост от 90 км/ч действително се повдига самостоятелно, както сега, но това може да се предизвика също така проактивно ръчно. Намирам го за много практично, а пък със сигурност и ще спомага да притиска автомобила по-силно към пътя, особено при по-високи скорости. Сега обаче ще го приберем обратно, защото след като сме застанали до задницата, задължително не бива да пропускаме най-важното, а това е багажникът, поради което сега ще отворя капака му… Чуваме традиционното чуруликане и като погледна в багажника, оставам с впечатление, че от Mazda са допуснали грешка в предварителната информация, където става дума за 330 л обем на багажника, а това, което е пред погледа ми, всъщност изглежда доста повече. А пък когато се прегъне вторият ред, дори става до 700 литра. Но колко точно – всичко това ще проверим на по-късен етап в рамките на първия ни тест.