2021
PEUGEOT вдигна завесата пред новия 9X8, хиперавтомобилът, който е готов да направи своя състезателен дебют в Световния шампионат по издръжливост на FIA (FIA WEC) през 2022 г. Захранван от хибриден силов агрегат и оборудван със задвижване на четирите колела, този хиперефективен прототип се вписва идеално в стратегията за нео-производителност на PEUGEOT, насочена както към серийните, така и към състезателните автомобили, осигурявайки върхови динамични показатели и щадене на околната среда.
PEUGEOT 9X8 – най-новият претендент на марката в състезанията по издръжливост – е пряк наследник на PEUGEOT 905, победител в 24-те часа на Льо Ман през 1992 г. и 1993 г., и на PEUGEOT 908, който спечели класическото френско състезание през 2009 г.
Формите и аеродинамичните характеристики на PEUGEOT 9X8 са също така плод на обединените усилия на развойните инженери, работещи под ръководството на техническия директор на PEUGEOT Sport Оливие ЖАНСОНИ, и на дизайнерския екип, воден от директора по дизайна на PEUGEOT Матиас ХОСАН.
Техният подход се ръководи от регламентите, изготвени от FIA (Fédération Internationale de l’Automobile – Международна автомобилна федерация) и ACO (Automobile Club de l’Ouest – Западен автомобилен клуб) за новия клас Le Mans Hypercar (LMH), който наследява предишната категория LMP1 в състезанията по издръжливост.
Името на новия хиперавтомобил на PEUGEOT е PEUGEOT 9X8. „9“ продължава серията, използвана от производителя за неговите предишни първокласни автомобили за състезанията по издръжливост, конкретно PEUGEOT 905 (който се състезава от 1990 до 1993 г.) и 908 (2007 до 2011 г.), които се превръщат в емблеми на марката.
„X“ се отнася за технологията за задвижване на всички колела и хибридния силов агрегат на хиперавтомобила на PEUGEOT, който въплъщава стратегията за електрифициране на марката в света на моторните спортове.
„8“ е суфиксът, използван за имената на всички настоящи модели на PEUGEOT, от 208 и 2008, до 308, 3008, 5008 и, разбира се, 508, който съвсем наскоро премина през ръцете на инженерите и дизайнерите, изработили хиперавтомобила, за да стане първият автомобил с марката Peugeot Sport Engineered.
В Световния шампионат по издръжливост на FIA през 2022 г. ще се състезават два автомобила PEUGEOT 9X8.
Предният и задният светлинен подпис на 9X8, с формата на трите наподобяващи нокти черти, са познати търговски марки на PEUGEOT, докато новото лого на марката, изобразяващо лъвска глава, съдържа подсветка и е разположено отпред и от двете страни на автомобила. Цветът Selenium Grey и контрастиращите зелено-жълти акценти в цвят Kryptonite по каросерията и в кокпита напомнят цветовото решение, избрано за новата линия PEUGEOT SPORT ENGINEERED, която беше представена с 508 и 508 SW.
Както е планирано, разположеният отзад 2,6-литров бензинов двигател V6 с 90-градусова конфигурация, с два турбокомпресора, с мощност 500 kW (680 к.с.) – част от силовия агрегат на PEUGEOT HYBRID4 500KW – навърта километри на изпитвателния стенд от април. Междувременно разположеният отпред мотор-генератор с мощност 200 kW, 7-степенната секвенциална предавателна кутия и батерията са в процес на сглобяване в съответствие с графика за изпитвания на стенда. Мощната, технологично усъвършенствана, високоволтова (900 V) батерия с висока плътност се разработва съвместно от PEUGEOT Sport и Saft, дъщерно дружество на TotalEnergies.
PEUGEOT 9X8 – Технически данни
Клас: Le Mans Hypercar (LMH)
Дължина: 5000mm
Широчина: 2080mm
Височина: 1180mm
Междуосие: 3045mm
Силов агрегат: PEUGEOT HYBRID4 500KW (задвижване на всички колела)
Задно задвижване: 2,6-литров бензинов двигател с вътрешно горене V6 с 90-градусова конфигурация, с два турбокомпресора, с мощност 500 kW (680 к.с.) + 7-степенна секвенциална трансмисия
Предно задвижване: 200 kW електрически мотор-генератор + едностепенен редуктор
Батерия: Батерия 900 V с висока плътност, проектирана съвместно от Peugeot Sport, TotalEnergies/Saft
Гориво и смазочни продукти: TotalEnergies