Най-бързият сериен автомобил на Polestar (тест)

0107
2024

Polestar 4 зарежда с до 200 кВт. (DC). С променлив ток с до 22 кВт. SUV-Coupe-то се предлага в два варианта Long Range Single Motor и Long Range Dual Motor. И двата имат батерия с капацитет от 100 кВтч. (нетен капацитет 94 кВтч.), която позволява пробег между 580 (Dual Motor) и 610 километра (Dual Motor).

Единичният електромотор (задно задвижване) разполага с 200 кВт. (272 к.с.) и 343 Нм максимален въртящ момент. Двойният електромотор мотор (по един на всяка ос) е най-бързият сериен автомобил, който Polestar има в своята гама в момента. Двата електрически мотора произвеждат общо 400 кВт. (544 к.с.) и 686 Нм,  и ускоряват Polestar 4, който тежи около 2,3 тона, за 3,8 секунди до 100 км/ч. И двата варианта са с ограничена до 200 км/ч максимална скорост.

За да се повиши ефективността, двойният електромотор вади асо от ръкава си: в определени ситуации електрическият мотор на предната ос може да бъде отделен с помощта на съединител, така че двойният мотор за кратко мутира в единичен електромотор.

Това означава, че мога да се концентрирам върху наличното пространство и избора на материали. Първото вече е отметнато: с ръст  1,83 метра имам достатъчно място в Polestar 4, така че да се чувствам комфортно. Използваните материали са интересни. Polestar обяснява, че вдъхновението идва от света на модата. Седалките и частите на арматурното табло, както и панелите на вратите са покрити със Softtech. Това плат, напомнящ мрежестата повърхност на маратонките. Не се усеща толкова елегантно и висококачествено, както е при кожената тапицерия.

Оборудване: Polestar 4 има малък багажник

Ако не ви се седи на „материал за маратонки“, можете да поръчате ъпгрейд с напа-кожа – без гузна съвест, защото кожата идва от сертифицирано животновъдство. Като цяло кокпитът е много прегледен и стилен, типично скандинавски. Прегледен е и багажникът, който побира 526 литра и има двоен товарен под. По-малко впечатляващ е предният багажник, който е доста малък с вместимостта си от 15 литра. Все пак има място за кабела за зареждане!

От задната седалка дори не забелязвам, че Polestar 4 няма задно стъкло. Също така не забелязвам индиректното околно осветление, вдъхновено от слънчевата система, което не работи, защото батерията на автомобила е изтощена. Жалко.

Време е да продължим напред. Тук ще намерите 15,4-инчов централен дисплей и 10,2-инчов дисплей на водача. Системата е базирана на Android Automotive, включително OTA актуализации с интеграция на Google.

Вътрешното огледало е дисплей

Вътрешното огледало е доста особено: Polestar 4 има нормално вътрешно огледало, но в него виждам само облегалките за глава на задната седалка. С натискането на един бутон огледалото се превръща в изображение от камера, което ви позволява да виждате назад. В началото е странно, но се свиква.

Шофиране: Polestar 4 ускорява брутално

AUTO BILD тества Polestar 4 с двоен мотор. 544 к.с. не са просто някакви си данни, колата ускорява по начин, който преобразява реалността, много по-брутално от по-спокойния Polestar 3. Кормилното управление не е толкова снизходително, както при Polestar 3, изисква много ръчно усилие – почти като в стара G-класа – и предава сравнително малко усещане. Част от собствения живот на кормилното управление е просто резултат от чудовищния въртящ момент от 686 Нм.

При комфортно пътуване предното предаване е изключено, така че всъщност караме кола със задно предаване. Малките недостатъци като шум от вятър над 120 км/ч вероятно се дължат на предишната серия.

Извод от Ролф Клайн: За разлика от своя базиран на Volvo брат Polestar 3, Polestar 4 се усеща някакси китайски при шофиране, въпреки висококачествените материали. Версията със задвижване на четирите колела е първият избор за търсачите на силни усещания, ускорението е – невероятно.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин