Тест » Най-бързият „паметник” на всички времена

Най-бързият „паметник” на всички времена

0207
2022

С екстремния Senna McLaren създаде достоен „паметник” на един от най-известните си пилоти от Формула 1 – Айртон Сена. Най-големият проблем е получаването на разрешително за движение по нормални пътища.

Това е първият автомобил, в който обиколката на пистата ми причини болка. При това, трябваше да мине малко време, преди да получим възможност да го преживеем. По време на теста през 2018 г. не успяхме да постигнем бърза обиколка на пистата Заксенринг.

След това Manthey 911 GT2 RS MR постави нов рекорд на Заксенринг – това изглежда се е разчуло чак до Уокинг. Изведнъж британците се запалиха да постигнат най-добро време за обиколка на саксонската писта. И така в края на лятото на 2020 г. автомобилът, екипът и няколко чифта гуми бяха готови.

„Самолетът с легендарното име“ е най-екстремното нещо, което сме тествали. 800 к.с., 800 нютонметра, 0 до 200 за 6,8 секунди, 1,7 кг на конска сила, подчертано аеродинамична каросерия, интелигентно, подвижно задно крило, обстановката е радикално редуцирана до най-необходимите неща, а седалките тип корито са доста тесни – истински  състезателен автомобил, който принудително е напъхан в костюма на автомобил за движение по нормални пътища.

В Senna всичко е различно

Връщам се към опита за рекорд през 2020: денят започна с голям респект и с малко странно усещане. Разбира се, че тези 1:25,30 минути в 911 на Manthey не са лесно за събаряне нещо.

В Senna обаче всичко е различно. В 911 седиш като във всяко 911, докато в този McLaren усещането е, че с половин метър по-ниско, а кокпитът е около водача като в състезателен автомобил.

Рекордът – въпрос на формалност

А после, когато британците изтеглиха горещите плочи от гумите, инженерът вдигна палец, а аз затегнах още малко колана си и събрах цялата си сила в главата и ръцете: повярвайте, за последните 20 години съм тествал над 700 автомобила на пистата Заксенринг, но нито една обиколка не ме е впечатлява толкова, колкото тази в Senna.

Центробежните сили са толкова екстремни, че каската натежава, а на мозъка ми му е трудно да разбере, какво прави този звяр със завоите. Накрая рекордът бе въпрос на формалност, а сценарият е уникален и до днес!

Технически данни и цена: McLaren Senna

двигател: V8, битурбо, средно задно надлъжно
работен обем: 3994 cм3
мощност: 588 кВт. (800 к.с.) при 7250 об/мин 
макс. въртящ момент: 800 Нм при 5500-6700 об/мин
Задвижване: задно/7-степ. авт. трансмисия с два съединителя
Д/Ш/В: 4744/1958/1229 мм
собствено тегло: 1354 кг
0–100 км/ч: 2,8 сек
0–300 км/ч: 17,5 сек
макс. скорост: 340 км/ч 
цена: 1.845.000 лв. (2020 г.)

ИЗВОД

Радикален и брутален, превръща завоите в прави – този McLaren абсолютно заслужава името Senna. Едва ли можете да се доближите повече от Формула 1 с автомобил за нормални пътища.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ